مقایسه عمر باتری پیکسل اکس ال با آیفون ۷ پلاس و گلکسی اس ۷ اج

مقایسه عمر باتری پیکسل اکس ال با آیفون ۷ پلاس و گلکسی اس ۷ اج

از آنجایی که پرچمداران جدید گوگل چه از نظر نرم افزاری(با سیستم عامل اندرویدشان) چه از لحاظ سخت افزاری طراحی شده توسط کمپانی گوگل می باشند، انتظارات زیادی می رود تا با گوشی هایی بهینه و یکپارچه روبرو باشیم. این یکپارچگی را قبلا در گوشی های آیفون اپل دیده ایم و حالا گوگل قصد پا گذاشتن در مسیری را دارد که اپل از آن سود زیادی برده است.

همین موجب شده تا اکثر صاحب نظران توجه شان بر روی عملکرد پیکسل های گوگل دوچندان شود و توقعات از این پکسل ها بسیار بالا برود. از همین جهت در این مطلب قصد بررسی عمر باتری پیکسل اکس ال گوگل را داریم و برای درک بهتر نتیجه آن را برای بررسی در کنار پرچمداران مطرحی از اپل و سامسونگ قرار داده ایم.

در این آزمایش هر سه گوشی پیکسل اکس ال، گلکسی اس ۷ اج و آیفون ۷ پلاس با نور صفحه نمایش برابر و کارکردی مساوی، عمر باتری شان ثبت شده است. خوب انتظارتان از گوشی پیکسل اکس ال چیست؟!

طبق تصویر زیر، پیکسل اکس ال عملکرد خوبی از بابت عمر باتری داشته، اما این گوشی به اندازه توقعمان ظاهر نشد. در آزمایش انجام شده، پیکسل اکس ال توانست ۷ ساعت و ۱۹ دقیقه با صفحه نمایش روشن، دوام بیاورد. این رقم بسیار نزدیک به عمر باتری گوشی گلکسی اس ۷ اج در شرایط مساوی می باشد. همانطور که در مقایسه زیر مشاهده می کنید، پیکسل اکس ال توانسته از پرچمدارانی مانند الجی V20 و وان پلاس ۳ جلو بزند، اما آیفون ۷ پلاس اپل با اختلاف زیادی رتبه اول را در این آزمایش کسب کرده است.

batterytest

با توجه به اینکه پیکسل اکس ال از یک باتری ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعتی در مقابل باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی آیفون ۷ پلاس بهره می برد، برتری آیفون ۷ پلاس در مدت نگه داری شارژ نشان دهنده بهینه بود و یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار آن می باشد.

البته در یک روز معمولی کار با پیکسل اکس ال، شارژ آن تمام نمی شود و معمولا تا یک روز و نیم باتری آن دوام می آورد. حتی با مدارا کردن و استفاده کم از گوشی تا دو روز بدون شارژ مجدد امکان استفاده از پیکسل اکس ال وجود دارد.

در کنار عمر باتری بد نیست نگاهی به مدت زمان شارژ شدن گوشی ها هم بیندازیم. اپل با اینکه عمر باتری بسیار خوبی را در این رقابت داشت اما مدت زمان شارژ شدنش بسیار طولانی(۱۹۷ دقیقه) می باشد که صبر و شکیبایی بالایی را می طلبد. پیکسل اکس ال نیز در مدت زمان شارژ شدن هم برتری ای نسبت به رقبایش ندارد و تقریبا ۲ ساعت برای شارژ کامل شدن زمان نیاز دارد!

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar