گوشی iPhone دارای یک کیبورد یک-انگشتی است که اجازه استفاده از آن را ندارید!

گوشی iPhone دارای یک کیبورد یک-انگشتی است که اجازه استفاده از آن را ندارید!

پس از عرضه گوشی آیفون ۶، سایز بزرگ صفحه نمایش، دیگر اجازه استفاده از یک دست را برای تایپ کردن به کاربران نمی داد. برای همین امر هم، بسیاری از شرکت ها اپلیکیشن های مخصوص تایپ یک دستی یا یک انگشتی را طراحی کردند. در ادام مطلب با ما همراه باشید!

همان طور که گفتیم، سایز بزرگ صفحه نمایش گوشی های امروزی کار را برای استفاده یک دستی از گوشی و تایپ سخت می کند. مایکروسافت یک مود تک دستی مختص به خود طراحی کرده، گوگل هم یک مود مخصوص به این کار روی کیبوردش دارد. شرکت اپل هم از این قاعده مستثنی نیست اما کاربران قادر به استفاده از آن نیستند. بهتر است بگوییم که اپل اجازه چنین کاری را به کاربران نمی دهد.

شخصی به نام استیو اسمیت، کدی را مخصوص این کیبورد یک دستی مشاهده کرد. این شخص از یک برنامه استفاده کرد که به شما اجازه می دهد تا سیستم عامل اپل را روی سخت افزارهای دیگر debug کنید. وی می گوید که این قابلیت از iOS 8 در آیفون موجود بوده و با کشیدن کیبورد از وسط به طرفین، به دو قسمت تقسیم می شود. عکس آن را در زیر مشاهده خواهید کرد:

iphone_one_handed_keyboards

هنوز مشخص نیست که چرا اپل این قابلیت را فعال نمی کند. اما آقای اسمیت با دست کاری کد مورد نظر، می تواند از آن استفاده کند. البته گوشی شما باید Jailbreak شده باشد. احتمالا چنین قابلیتی در آپدیت های آینده به iOS اضافه خواهد شد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar