روز گذشته، حملات DDOS باعث از کار افتادن برخی از سایت های معروف شد

روز گذشته، حملات DDOS باعث از کار افتادن برخی از سایت های معروف شد

حملات DDOS یا denial of service حملاتی هستند که باعث از کار افتادن سرویس دهی یک سرویس یا وبسایت می شوند. مثلا فرض کنید که که یک رستوران ظرفیت پذیرایی از ۱۰۰ نفر را در یک زمان داشته باشد. حال اگر در یک ساعت ۲۰۰ نفر به رستوران بیایند، رستوران دیگر نمی تواند سرویس ارائه کند.

حملات DOS و DDOS هم دقیقا همین کار را می کنند. سرورها ظرفیت سرویس دهی به تعداد مشخصی از کاربران را در یک واحد زمانی مشخص دارند. حملات DOS و DDOS در واقع باعث می شوند که تعداد درخواست ها بیش از ظرفیت سرور شود که همین کار باعث از کار افتادن آن می شود. دیروز هم چنین حملاتی به سرورهای شرکت Dyn انجام شد که توسط خود شرکت هم تایید شد.

این حملات به دنبال از کار انداختن وبسایت هایی نظیر Twitter، Vox Media و سرویس Spotify بوده اند. شرکت Dyn اعلام کرد که کاربران شرقی ایالات متحده بیشترین مشکل را در دسترسی به این سرویس ها داشته اند. این شرکت همچنین اعلام کرد که تیم امنیتی موفق به رفع مشکل شده اما به محض رفع مشکل، حمله دیگری آغاز شده که اهداف مشترکی داشته. نقشه ای هم از این حملات منتشر شده که در زیر می بینید:

 

DDOS

 

طی حملات بعدی، وبسایت های بیشتری مورد حمله قرار گرفته و از کار افتادند. بعضی از این وبسایت ها شامل Reddit, Airbnb, Tumblr, Amazon, and The New York Times می باشند. امروز هم طی بیانیه ای، شرکت Dyn اعلام کرد که تمام مشکلات برطرف شده و کاربران به سرویس ها و وبسایت های ذکر شده دسترسی خواهند داشت!


 

نظر خود را بنویسید

avatar