نکاتی در مورد حملات گسترده ای که در چند روز گذشته اتفاق افتاد!

نکاتی در مورد حملات گسترده ای که در چند روز گذشته اتفاق افتاد!

اگر تا به حال DOS یا DDOS را نشنیده اید، آن را به شما توضیح داده و نکاتی درباره حملاتی که چند روز گذشته چندین وبسایت بزرگ را از کار انداخت را با هم بررسی خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه با ما باشید!

DOS مخفف کلمه Denial of service است که نوعی حمله سایبری مخرب محسوب می شود. همان طور که می دانید، سرورها قابلیت سرویس دهی به تعدادی مشخص از کاربران یا Clientها را دارد. زمانی که از هر طریقی درخواسته های بیهوده آنقدر به سرور ارسال شود تا کاربران حقیقی نتوانند وبسایت را بارگزاری کنند، حمله DOS به وقوع پیوسته. دقیقا همین اتفاق چند روز گذشته برای چند سایت بزرگ افتاد.Spotify و Twitter نمونه ای از وبسایت هایی بودند که چنین حمله ای به آن ها شد. البته حمله مستقیما برای شرکتی اتفاق افتاد که ترافیک این وبسایت ها را مسیریابی می کند. Dyn نام شرکت ذکر شده است که حمله مستقیما متوجه آن بود!

اما نحوه حمله هکرها بسیار جالب بوده. بسیاری از منابع اعلام کرده اند که هکرها از طریق هک دوربین های مدار بسته ای که به سرورهای این شرکت متصل بوده توانسته اند وارد سرورهای شرکت Dyn شوند و باعث خرابکاری شوند. اینکه چه گروهی پشت این حمله بوده هنوز مشخص نشده و نیروهای فدرال هنوز در حال تحقیقات گسترده در این باره هستند. لازم به ذکر است که حملات برطرف شده و کاربران می توانند به وبسایت های مذکور دسترسی داشته باشند.


نظر خود را بنویسید

avatar