Wi-Fi سریع تر ممکن است تا سال آینده به خانه ها بیاید!

Wi-Fi سریع تر ممکن است تا سال آینده به خانه ها بیاید!

wifi alliance اعتقاد دارد که wifi بسیار سریع ممکن است تا سال آینده روی گوشی های پیشرفته وجود داشته باشد. این سازمان در حال کار کردن روی این قابلیت است. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید!

نام این استاندارد WiGig است. اما نقطه ضعف بزرگ این استاندارد این است که در فاصله بسیار کم قابلیت دسترسی است. تصور کنید که مودم شما از چنین استانداردی پشتیبانی می کند. شما فقط قادرید در فاصله ۱۰ متری از سرعت های بسیار بالا استفاده نمایید. به محص شنیدن این میزان فاصله، گیمرها به یاد تکنولوژی VR می افتند. هدست های واقعیت مجازی با سیم کار می کنند که می تواند کمی اذیت کننده باشد. اما با ورود چنین استانداردی می توان به صورت بی سیم چنین تکنولوژیی را تجربه کرد.

همچنین اعتقاد بر این است که با چنین تکنولوژی جدیدی که در سرعت wifi تاثیر بسزایی خواهد گذاشت، می توان کارهایی نظیر پخش ویدئو های ۴K و استریم کردن صفحه گوشی بر روی تلویزیون را راحت تر انجام داد. نام جدید این استاندارد که به زودی در دسترس قرار می گیرد، ۸۰۲٫۱۱ad است. دیوایس های کنونی از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac استفاده می کنند که به صورت تئوری می تواند سرعتی معادل ۴٫۵ Gbps داشته باشد. اما استاندارد جدید که ۸۰۲٫۱۱ad نام دارد می تواند در تئوری به سرعتی معادل با ۸ Gbps برسد.

بعضی از محصولات تازه معرفی شده مانند روترها از این استاندارد پشتیبانی می کنند که نوید سرعت بیشتر در شبکه WiFi را به ما می دهد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar