شیائومی از هدست واقعیت مجازی ارزان قیمت Mi VR رونمایی کرد

شیائومی از هدست واقعیت مجازی ارزان قیمت Mi VR رونمایی کرد

شیائومی، با اتفاقات اخیر گلکسی نوت ۷، فرصت خوبی را پیدا کرد تا با عرضه گوشی هوشمند Mi Note 2 سهم بازار بیشتری را بدست بیاورد، اما فرصت طلبی شیائومی به همینجا ختم نمی شود و این کمپانی چینی قصد دارد تا هدست واقعیت مجازی جدیدش با نام Mi VR رقیب تازه برای Gear VR سامسونگ بشود.

روز گذشته شیائومی در کنار معرفی پرچمداران جدیدش با نام Mi Note 2 و Mi MIX، هدست واقعیت مجازی Mi VR را نیز رونمایی کرد. این هدست از یک سنسور حرکتی سخت افزاری بهره می برد که تاخیر آن فقط ۱۶ میلی ثانیه می باشد. Mi VR دارای ۹ محور کنترلر حرکتی است که باعث می شود تجربه بهتری از واقعیت مجازی را نسبت به هدست های Mi VR Play و  Cardboard برای کاربران به ارمغان بیاورد.

هدست جدید واقعیت مجاری شیائومی، مانند Gear VR سامسونگ که فقط با پرچمداران سامسونگ سازگار است، تنها با گوشی های Mi 5, the Mi 5S, Mi 5S Plus و Mi Note 2 کار می کند. زمانی که گوشی درون هدست قرار می گیرد، استور اختصاصی شیائومی برای دانلود اپلیکیشن و ویدیو های مخصوص واقعیت مجازی نمایش داده می شود.

xiaomi-mi-vr-headset-970x647-c

هنوز تعداد این اپلیکیشن و ویدیو ها زیاد نیست، در واقع حدود ۳۰ اپلیکیشن و ۵۰۰ ویدیو برای واقعیت مجازی شیائومی در نظر گرفته شده، اما به لطف ۲۰۰ توسعه دهنده ای که برای شیائومی مشغول کار هستند، تعداد این برنامه ها به زودی زیادتر خواهد شد.

شیائومی قیمت ۳۰ دلاری را برای این هدست در نظر گرفته که نصف قیمت رقیبش یعنی Gear VR سامسونگ می باشد. طراحی این هدست بیشتر شبیه به هدست واقعیت مجازی پلی استیشن(PS VR) می باشد و البته همان راحتی را هم دارد. هنوز تاریخ عرضه این هدست مشخص نشده، اما احتمالا به این زودی ها در خارج چین به صورت رسمی برای فروش در دسترس نباشد.

منبع: digitaltrends.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar