مایکروسافت از هدست های واقعیت مجازی خود رونمایی کرد!

مایکروسافت از هدست های واقعیت مجازی خود رونمایی کرد!

در کنفرانس مایکروسافت که در ساعت ۱۷:۳۰ برگزار شد، این شرکت محصولاتی بسیار جذابی را معرفی کرد. یکی از این محصولات هدست واقعیت مجازی است که امروزه تقریبا تمام شرکت ها به بازار آن وارد شده اند. این هدست از قیمت ۲۹۹$ آغاز شده و از سنسورهای بیرونی بهره می گیرد که شرکت های HTC Vive. HP, Dell, Lenovo, Asus, Acer از آنها استفاده می کنند.

یکی دیگر از ویژگی های این هدست، سیستم Tracking آن است که بسیار به پروژه santa cruz اکولوس شبیه است. نکته جالبی که در مورد این هدست می توان به آن اشاره کرد این است که، هدست مایکروسافت نیازی به سنوسرهای خارجی برای tracking ندارد. شرکت هایی که با مایکروسافت همکاری می کنند، همگی به نوعی در این تکنولوژی نوپا (واقعیت مجازی) وارد شده اند. Acer در حال کار بر روی StarVR است، شرکت Asus یک هدست با بندهای چرمی طراحی کرده و شرکت Lenovo هم در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی برای گوشی های همراه است.

دو شرکت HP و Dell در این زمینه هدست طراحی و عرضه نکرده اند اما هر دوی آنها کامپیوترهایی طراحی کرده اند که شما می توانید آنها را مانند کولی پشتی حمل نمایید. اما هیچکدام از این کمپانی ها سهم آنچنانی از بازار را در اختیار ندارند. چرا که سهم بازار توسط چهار کمپانی HTC، Sony، Samsung و Oculus قبضه شده. اما این که مایکروسافت قبلا با Oculus کار می کرده بسیار جالب است. چرا که Oculus که دیگر متعلق به فیسبوک است با مایکروسافت همکاری نمی کند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar