گوشی های جدید گوگل، چیزی از آیفون های اپل کم ندارند…

گوشی های جدید گوگل، چیزی از آیفون های اپل کم ندارند…

نقل قول از زبان “Vlad Savov” نویسنده وبسایت Verge: من کل تابستان را به تعویض گوشی های اندروید پرداختم و هرهفته یک گوشی جدید را امتجان کردم اما نتوانستم گوشی که بتواند تمام نیازهای من را برطرف کند پیدا کنم، تا اینکه در اول پاییز آیفون جدید به بازار آمد و من توانستم کمی آرامش پیدا کنم. در یک ماه اخیر من هیچ مشکلی با گوشی هوشمندم نداشتم و به هدفون و قاب آن توجهی نکردم. اما تکنولوژی هیچوقت ساکن نمی ماند، گوگل تصمیم گرفت که با گوشی جدیدش من و دیگر رقبایش را نگران کند. این گوشی در بعضی موارد حتی بهتر از آیفون است. پیکسل یک گوشی فوق العاده است.

زمانی که از پیکسل رونمایی شد، من به طرز عجیبی هیجان زده بودم، من ایده ارتقا سخت افزار و نرم افزار توسط گوگل را دوست دارم. بسیاری از این شور و اشتیاق به خاطر طراحی صنعتی این گوشی کاسته شد. این گوشی بی روح، غیرجذاب و واقعا متوسط است. من گوشی هایی با این قطر را در نمایشگاه های IFA و MWC دیدم که توسط یک شرکت گمنام لهستانی ارائه شده بود. طراحی های جالبی در گوشی هایی نظیر Nubia  Z11، هوآوی P9، و البته گلکسی S7 و S7 edge و متاسفانه نوت ۷ که هنوز به خاطر مشکل باتریش در کانون توجهات قرار دارد.

اطلاعاتی که باید درباره پیکسل بدانیم فقط مربوط به سخت افزارش نمی شود. گوگل سخت افزار را طوری طراحی کرده است که بتواند از توان کامل نرم افزارش استفاده کند. چیزی که بیشتر از همه قابل توجه است دوربین خیره کننده این گوشی است. من تلاش میکنم مطلبی را که می نویسم باور کنم، در بسیاری از شرایط عملکرد دوربین پیکسل بهتر از آیفون می باشد. این اولین بار است که گوگل اینقدر به دوربین پرداخته است و قوی تر از تیم ۸۰۰ نفری اپل عمل کرده است. در بیشتر عکس های که گرفتم تلاش کردم تفاوت های واضح را پیدا کنم. اما فهمیدم که پیکسل تصاویری واضح با محدوده دینامکی خوب، رنگ هایی چشم نواز و عملکرد بهتری در شرایطی که نور کم است دارد.

پرچمدار اپل، ترکیبی قابل اعتماد و بدون دردسر دارد که تا کنون فقط سامسونگ توانسته با آن مطابقت کند. شما به ندرتی گوشی ای پیدا میکنید که کیفیتی هم سطح آیفون داشته باشد، اگرچه در بعضی موارد گوشی هایی مانند one plus 3 تصاویر واضحی می تواند ثبت کند. پیکسل از هر دو جهت بهترین در دنیا است، هم وضوح تصویر بالایی دارد و هم استفاده از آن بسیار آسان است. در واقع من شدیدا به این اعتقاد دارم که اپل باید از این ایده گوگل تقلید کند و با دوباره فشار دادن دکمه پاور برنامه دوربین باز شود. این کار یک میانبر بسیار سریع می باشد. با پیکسل من احتیاج به گرفتن عکس دوم ندارم چون هیچوقت تصاویر تار نمیشود و تعادل رنگ سفید بهم نمیریزد.

من اینترنت و وای فای هر دو گوشی را روشن می کنم  و سرعت آنها را آزمایش کنم تا ببینم که کدامیک عملکرد آنتن بهتری دارد. من بر این اساس که کدامیک اطلاعیه را سریعتر دریافت می کند قضاوت کردم، عملکرد هردوی آنها تقریبا یکسان است و من هرچه تلاش کردم یکی را انتخاب کنم نتوانستم. انتخاب یکی از این گوشی ها در این بخش دشوار است.

قبل از به بازار آمدن پیکسل، بسیاری از مردم درباره قیمت گذاری گوگل صحبت می کردند و این سوال برایشان پیش می آمد که چرا باید پول یک آیفون را به گوشی غیر از آیفون و سامسونگ بدهند. پاسخ این سوال ساده است، قیمت پیکسل برابر با آیفون است به این دلیل که این گوشی به خوبی آیفون است. شما می توانید یک گوشی آیفون ۷ جت بلک را خریداری کرده  و وقتی که مشکل مالی داشتید با افت قیمت کم، آن را بفروشید. اما گوشی های اندروید افت قیمت بالایی دارند و ممکن است که امروز گوشی را خریده و فردا با قیمتی به مراتب پایین تر بفروشید.

پیکسل به هیچ وجه از نظر لوازم جانبی نزدیک به آیفون نیست، ما به زودی خواهیم دید که بسیاری از شرکت ها جک هدفون را کنار خواهند گذاشت. اما خبری از هدفون های USB-C نیست. اپل هزاران ابزار با پورت Lightning  را دراختیار شرکت های مختلف قرار داده اما در بازار خبری از ابزارهای USB-C نیست.

نرم افزارهای شخص ثالث روی آیفون عملکرد بهتری دارد. پیکسل هم عملکرد خوبی در این زمینه دارد اما من از برنامه های ios لذت بیشتری نسبت به همتایان اندرویدیش می برم. در بعضی موارد رابط کاربری و عملکرد بهتری دارد، به عنوان مثال برنامه بانکی من از حسگر اثر انگشت پشتیبانی می کند اما نسخه اندرویدی این برنامه من را مجبور به استفاده از رمز عبور می کند. همچنین کیبورد ios عملکرد بهتری برای تایپ سریع نسبت به اندروید دارد. از طرفی آیفون دارای بلندگوی استریو است  و ضدآب می باشد که گوگل فاقد این ویژگی هاست.

پیکسل برای گوگل، پیکسل چیزی کمتر از یک پیروزی است. هدف گوگل رسیدن به گوشی ای بود که از نظر قیمت و عملکرد برابر با آیفون باشد. شاید اگر پیکسل های گوگل ارزان تر بودند، گوشی های بیشتری به فروش می رفت، اما گوگل خواسته تا از نظر بودجه در کنار اپل باشد. بدون شک باید بگوییم، اولین گوشی گوگل یک چالش برای تمام کسانی است که فکر می کنند آیفون تمام نیازهای آنها را بدون دردسر تامین می کند.

منبع: theverge.com


نظر خود را بنویسید

avatar