اپل از مک بوک پرو جدیدش مجهز به تاچ بار و تاچ آی دی رونمایی کرد

اپل از مک بوک پرو جدیدش مجهز به تاچ بار و تاچ آی دی رونمایی کرد

دیشب مراسم اپل با نام “Hello Again” برگذار شد و اپل از مک بوک پرو ۲۰۱۶ رونمایی کرد. خیلی وقت بود که اپل تغییر اساسی در مک بوک پرو ایجاد نکرده بود و آخرین تغییرات به فورس تاچ در بخش تاچ پد که دو سال پیش بود، بر می گردد. اما بعد از سال ها، حالا اپل تغییراتی مهم را بر روی مک بوک پرو اعمال کرد و حسابی طرفدارانش را شگفت زده کرد.

به گفته فیل شیلر، در طراحی جدید مک بوک پرو تمامی قسمت ها از فلز بسیار مقاوم ساخته شده است. اپل در مک بوک پرو جدیدش یک نوار ابزار OLED در قسمت بالای صفحه کلید تعبیه کرده که نامش را تاچ پد گذاشته است. این نوار لمسی کلید Esc را هم در بر میگیرد و در سمت راست آن سنسور اثر انگشت موسوم به تاچ آی دی نیز قرار گرفته است. این سنسور نسل دوم تاچ آی دی می باشد و پوشش محافظ یاقوت آن را پوشانده است.

wxtazt6mazhqcsszxemjzl-650-80

مک بوک پرو ۲۰۱۶ سبک ترین و باریک ترین مک بوک پرو اپل تا کنون می باشد. این دستگاه در رنگ های نقره ای و نوک مدادی هستند. مک بوک پرو با صفحه نمایش ۱۳ اینچی وزنی معادل ۱ کیلو و ۳۶۰ گرم دارد و ضخامت آن فقط ۱۴٫۹ میلی متر است. ترک پد دستگاه نیز تقریبا ۲ برابر بزرگتر شده و در آن از نسل دوم فناوری ترک پد استفاده شده است.

apple-macbook-event-20161027-8059-0

روشنایی و کنتراست صفحه نمایش در این دستگاه ۶۷ درصد نسبت به مدل پیشین خود بیشتر شده و میزبان ۲۵ درصد از رنگ های بیشتری می باشد. همچنین اپل ادعا کرده که این مک بوک تا ۳۰ درصد بیشتر در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

۳fycbm2en7hxmr7gyt9gb4-650-80

نسخه ۱۵ اینچی مک بوک پرو از پردازنده Core i7 اینتل با مموری ۲٫۱۳۳ مگاهرتز بهره می برد. گرافیک به کار رفته در این نسخه ATI Radeon Pro است و تا ۴ گیگابایت قابل ارتقا می باشد. به گفته اپل اسپیکر های مدل ۱۵ اینچی نیز ارتقا پیدا کرده اند و محدوده دینامیکی ۲ برابری را پشتیبانی می کنند.

اما در مدل ۱۳ اینچی گزینه های متفاوت تری بسته به نیاز کاربر وجود دارد. مدل ۱۳ اینچی مک بوک پرو جدید در دو مدل با پردازنده های نسل ششم اینل Core i7 و  Core i5 با گرافیک Intel Iris Pro هستند.

هر دو مک بوک پرو ۲۰۱۶ مجهز به ۴ پورت تاندربولت ۳ USB تایپ C می باشد که برای شارژ نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. خوشبختانه جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون از دستگاه حذف نشده اما درگاه SD card یا درگاه دیگری برای آن تعبیه نشده است. به گفته اپل USB تایپ C می تواند جایگذین مناسبی برای تاندربولت، USB، HDMI، Display Port و پورت VGA باشد. اپل همچنین عنوان کرد که عمر باتری نسبت به مدل پیشین مک بوک پرو به ۱۰ ساعت افزایش یافته است.

mkmrswcznp26uhhh9deqmx-650-80

در کنار مدل های ۱۳ و ۱۵ اینچی مجهز به تاچ بار، اپل همچنین مدل ۱۳ اینچی بدون تاچ بار رونمایی کرد که ارزان تر است و به نوعی جایگذین مک بوک ایر می باشد. این دستگاه نسبت به مک بوک ایر قدیمی ۲ میلیمتر باریکتر شده و حجم صدای آن ۱۳ درصد افزایش یافته است. در این مدل هم به جای ۴ پورت تاندربولت ۳ USB تایپ C، تنها دو پورت وحود دارد و از پردازنده Core i5 در آن استفاده شده است.

قیمت مدل ۱۳ اینچی بدون تاچ بار مک بوک جدید ۱۴۹۹ دلار می باشد و مدل ۱۳ اینچی مجهز به تاچ بار ۱۷۹۹ دلار قیمت دارد. بالانرین مدل ۱۵ اینچی هم قیمتی معادل ۲۳۹۹ دلار دارد. مدل بدون تاچ بار برای خرید قابل دسترس هستند اما مک بوک پرو های مجهز به تاچ بار از ۲ تا ۳ هفته دیگر برای خرید در دسترس قرار خواهند گرفت.

منبع: Verge


 

نظر خود را بنویسید

avatar