هزینه ساخت گوگل پیکسل XL، برابر با آیفون ۷ پلاس و گلکسی S7 edge می باشد.

هزینه ساخت گوگل پیکسل XL، برابر با آیفون ۷ پلاس و گلکسی S7 edge می باشد.

به گفته موسسه تحقیقاتی بریتانیایی IHS Markit، هزینه ساخت گوشی گوگل پیکسل XL، برابر با هزینه ساخت گوشی های آیفون ۷ پلاس و گلکسی S7 edge می باشد که این مطلب خیلی هم تعجب بر انگیز نیست. این گوشی جدید گوگل، پرچمدار گوشی های اندرویدی می باشد و می خواهد با آیفون رقابت کند به همین دلیل قیمت آن از گوشی های میان رده ای مانند نکسوس ها بالاتر است.

براساس تحقیقات گسترده این موسسه، هزینه لوازم به کار رفته در ساخت گوشی گوگل پیکسل XL یک میلیون تومان می باشد، در حالی که قیمت این گوشی ۵٫۵ اینچی از ۲٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان شروع می شود. در نگاه اول شما به نظرتان می رسد که گوگل چیزی در حدود ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ هزارتومان در فروش هر یک گوشی سود می کند، اگر چه می بایست هزینه های تحقیق و توسعه، بازاریابی و هزینه های اداری را به قیمت اولیه اضافه کنیم تا سود خالص گوگل بابت فروش هریک از گوشی های پیکسل را به دست آوریم. با وجود نامشخص یودن این هزینه ها، IHS معتقد است که هزینه ی تولید تا فروش گوگل پیکسل XL، یکسان با رقبایش یعنی آیفون ۷ پلاس و گلکسی S7 edge می باشد.

برخلاف بسیاری از پیش بینی های اولیه، پیکسل و پیکسل XL اولین گوشی هایی هستند که نام گوگل در آن به کار رفته است و در حال رقابت سایر شرکای تجاری گوگل می باشند. خط تولید این تلفن هوشمند با تولید گوشی های نکسوس متفاوت است، به این دلیل که رویکرد گوگل در ساخت گوشی های هوشمند تقلیدی از اپل بوده و این غول تکنولوژی تصمیم گرفته که طراحی سخت افزار و نرم افزار گوشی را به مانند اپل خودش انجام دهد.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar