بررسی اجمالی بازی فوق العاده Battlefield 1! پیروزی جنگ جهانی اول !

بررسی اجمالی بازی فوق العاده Battlefield 1! پیروزی جنگ جهانی اول !

زمانی که EA و Dice اعلام کردند که زمان به وقوع پیوستن Battlefield 1، جنگ جهانی اول خواهد بود، بسیاری شگفت زده شدند. بسیاری فکر می کردند که جنگ جهانی اول چه امکاناتی برای جنگیدن داشته. اما با انتشار تریلرهایی از این بازی، مشخص شد که BF1 حرف های زیادی برای گفتن دارد. خصوصا زمانی که نسخه قبلی این سری از بازی یعنی Hardline، به دل گیمرها ننشست.

بسیاری از گیمرها سری BF را همیشه بخاطر تجربه بخش چندنفره آن دوست داشتند. قطعا بهترین بخش چندنفره میان بازی های شوتر همین BF است که امکان تجربه جنگ را به ۶۴ گیمر به طور همزمان می دهد. Mapهای بازی هم همیشه بزرگ و دلنشین بوده تخریب پذیری با موتور فراستبایت عالی است. اما همیشه این بخش تکنفره بوده که BF را از رقیبش call of duty جدا کرده.

امسال EA و Dice برای بخش تکنفره این بازی سنگ تمام گذاشته اند. این بخش شامل پنج قسمت بوده که داستان ۵ فرد مختلف را طی جنگ جهانی اول بیان می کند. همان اول که وارد بازی می شوید، خود را میان آتش خط مقدم خواهید یافت. در ابتدای بازی هم نوشته ای ظاهر می شود تا به شما بگوید: اینجا خط مقدم است. انتظاری نداریم زنده از آن بیرون آیید. در واقع شما مجبور خواهید بود تا پای جانتان بجنگید و وقتی تیر آخر جان شما را می گیرد، فورا جایگزین سرباز دیگری می شوید. پس از این مرحله شما می توانید هر یک از ۵ داستان را تجربه نمایید. تمام ۵ قسمت بسیار عالی کار شده اند و همراه با موسیقی متن عالی و گرافیک فوق العاده، تجربه جدیدی را به شما القا خواهند کرد. به طور قطع این شروع تازه ای برای بخش تکنفره این سری است.

BF1

از نظر گرافیکی هم بازی پیشرفت چشمگیری نسبت به سری های گذشته این بازی داشته. جلوه های بصری این بازی به لطف موتور فوق العاده Frostbite چشم نواز هستند. یکی از محبوب ترین قابلیت های این موتور در کنار بهینه بودن، قابلیت تخریب پذیری آن است که خصوصا در بازی های جنگی بسیار قابل توجه است. فضاسازی BF1 بسیار خوب کار شده و احساس بودن در جنگ را کاملا به مخاطب القا می کند.

اما شاید اصلی ترین بخش بازی که بسیاری سری BF را بخاطش دوست دارند، بخش چندنفره است. در این سری هم EA و Dice سنگ تمام گذاشته اند تا این بخش بی نقص از آب درآید. یکی از مشکلاتی که گریبانگیر BF4 شد، مشکلات این بازی در روزهای ابتدایی پس از عرضه بود که بسیاری را از دست EA و Dice عصبانی کرد. اما این بازی چنین مشکلاتی پیش نیامد و این بازی به خوبی توانست روزهای ابتدایی را بدون مشکل پشت سر بگذارد. از نظر واقعیت بازی و اینکه داستان یا اسلحه ها چقدر با آن زمان مطاقبت دارند جای بحث وجود دارد اما قطعا تعداد اسلحه ها کمتر از سری های پیش این بازی است.

BF1

به طور کل از این سری از BF نمی توان هیچ اشکالی گرفت. چرا که هر دو بخش تک نفره و چند نفره بازی بسیار خوب کار شده و ارزش تجربه را دارد. حالا مشخص می شود که تصمیم EA و Dice مبنی بر رفتن به گذشته درست بوده و با اینکه آنها به گذشته رفته اند، در واقع به جلو حرکت کرده اند. این دو استودیو بازی ساخته اند که جنگ جهانی اول را به خوبی به ما یادآوری می کند.


نظر خود را بنویسید

avatar