قسمت Touch Bar مک بوک پرو در واقع یک اپل واچ است!

قسمت Touch Bar مک بوک پرو در واقع یک اپل واچ است!

مک بوک جدید شرکت اپل چند روزی است که معرفی شده. یکی از تغییراتی که به وضوح قابل مشاهده است، touch bar این محصول می باشد که به صورت built-in در آن تعبیه شده است. صفحه تاچ این قسمت یک نمایشگر OLED دارد که آیکن های روی آن با توجه به اپلیکیشنی که در آن قرار دارید تفاوت خواهد کرد. به عنوان مثال زمانی که در حال گوش دادن به موسیقی هستید، آیکن های Play، Pause و … در آن به نمایش در می آیند.

به تازگی یکی از توسعه دهندگان iOS که مدتی است روی مک بوک جدید کار می کند، اعلام کرده که این قسمت تاچ در واقع مانند یک اپل واچ عمل می کند. چیپی که درون قسمت تاچ قرار دارد، به صورت جداگانه عمل کرده و دستورات کاربر را به صورت مجزا به سیستم عامل مک بوک می فرستد.

شرکت اپل هنوز درباره معماری این قسمت نظری نداده اما آقای اسمیت که روی آن کار کرده می گوید که حتی اگر مک بوک خاموش باشد، قسمت تاچ هنوز هم قابل استفاده است بنابراین شما می توانید از قابلیت های امنیتی آن استفاده نمایید. به طور مثال زمانی که مک شما خاموش است می توانید notificationهای iMessage را روی قسمت Touch مشاهده نمایید. یکی دیگر از استفاده های این قسمت، قطعا Apple Pay خواهد بود. شاید touch bar ارزش خرید مک بوک های جدید را نداشته باشد اما به طور قطع به ما ایده ای درباره آینده مک و Touch Bar می دهد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar