مک پرو جدید به طور باور نکردنی کارایی و ظاهری عالی دارد.

مک پرو جدید به طور باور نکردنی کارایی و ظاهری عالی دارد.

مک بوک پرو جدید معرفی شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. بهترین جمله ای که درباره آن می توانیم بگویم خیلی ساده است: همه چیز درباره ظاهر و عملکرد آن باور نکردنی است.

با جدیدترین ویژگی یعنی نوار لمسی شروع می کنیم. ممکن است که شما از سخنرانی ها متوجه نشده باشید که نوار لمسی مات است. که باعث می شود بیشتر حس فیزیکی بودن دکمه ها را القاء کند. روشنایی دارد، اما نه به اندازه ای که حواس شما را پرت کند، نور آن تقریبا با نور پس زمینه کیبورد یکسان به نظر می رسد.

از زبان Dieten Bohn نویسنده وبسایت Verge: من سوالاتی غیرقابل فهم درباره نحوه عملکرد دکمه ها داشتم اما همه آنها در همان مدت کوتاهی که با آن کار کردم برطرف شد. متاسفانه دکمه ها باز خورد لمسی ندارند اما بدیهی است که عملکرد خوبی دارد که شامل استفاده سریع از فیلترها برای عکس ها و مرتب نمودن ایمیل ها می شود.

۸a0a3066-verge-0

من همچنین دکمه ها را دوباره مرتب کردم (در منو می توانید بین گزینه های آن را پیدا کنید) و واقعا عملکردش به خوبی تبلیغاتش بود. نکته ای دیگر درباره نوار لمسی این است که می توانید با کشیدن موس آن را روی صفحه نمایش قرار دهید.

به نظر من مهم ترین دکمه هنگام پخش موسقی دکمه پخش و توقف است و هنگامی که در حال استفاده از نوار لمسی برای برنامه دیگری هستید این دکمه روی نوار لمسی وجود ندارد، اما اپل دکمه هایی را مخصوص موسیقی در قسمت بالا و سمت راست قرار داده تا شما همیشه بتوانید پخش فایل های موسیقی را کنترل کنید.

۸a0a3221-verge-0

یکی دیگر نقاط قوت نوار لمسی این است که شما می توانید با دسته بندی دکمه سرعت عملکردتان را بالا ببرید. می توانید با نکه داشت طولانی روی دکمه Reply دسته بندی را انجام دهید.

۸a0a3196-verge-0

شناسایی اثر انگشت به خوبی کار می کند، اگرچه من نتوانستم این قسمت را امتحان کنم، شما با فشار دادن حسگر اثر انگشت می توانید مک بوک پرو جدید را روشن و خاموش کنید.

صفحه کلید مک بوک پرو جدید تقریبا با مدل های قبلی یکسان بوده و از مدل پروانه ای در آن استفاده شده است. این باعث ناراحتی برخی کاربران شده، اما من معتقدم که عملکرد آن برای تایپ بسیار عالی است. به عقیده من صفحه کلید نیاز به تغییراتی داشت اما زیاد روی آن پافشاری نمی کنم. در هر بخش انتظار دارم که مردم نقطه نظر منفی داشته باشند.

این لپتاپ تاچ پد بزرگی دارد و از نرم افزار palm-rejection برای بهبود عملکرد آن استفاده شده است. صفحه نمایش نیز فوق العاده زیباست. خوب است که بدانید صفحه نمایش رتینا یکی از بهترین صفحه نمایش های حال حاضر بازار است.

۸a0a3046-verge-0

وزن مک بوک پرو جدید حدود ۱٫۴ کیلوگرم می باشد. قطعا این مدل به سبکی مک بوک نیست اما از مک بوک پروهای قبلی سبک تر است. در دو طرف دستگاه و در قسمت پایین دریچه هایی هستند که بخشی سیستم مدیریت حرارتی اپل می باشند. جای نگرانی نیست، مثل همیشه مک بوک پرو جدید هم از پورت صوتی ۳٫۵ میلیمتری پشتیبانی می کند.

۸a0a3110-verge-0

شما همچنان می توانید ۴ پورت USB-C پیدا کنید. این یکی دیگر از دلایل شگفت زدگی مردم است اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم نگران هیچ چیز نباشید، اپل درحال حاضر در لوازم جانبی و کابل ها فقط از USB-C استفاده می کند و در بازار می فروشد و با سرعت قابل توجهی در حال افزایش است. این دانگل آزار دهنده است اما نه به اندازه آیفون ۷، زیرا شما برای حمل لپتاپ همیشه کیف به همراه دارید و مشکل حمل لوازم جانبی را ندارید.

محدوده قیمتی این دستگاه از ۵٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان برای مدل ۱۳ اینچی، بدون نوار لمسی، دو پورت USB-C، پردازنده ۵ هسته ای ۲ گیگاهرتزی اینتل و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD آغاز می شود و با اضافه شدن دو پورت USB-C دیگر، پردازنده ۵ هسته ای ۲٫۹ گیگاهرتزی قیمت آن تا ۶٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان افزایش می یابد، همچین بالاترین مدل آن دارای پردازنده ۷ هسته ای و ۳٫۳ گیگاهرتزی، ۱ ترابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت رم بوده که حدود ۱۰٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان قیمت دارد.

همه مدل های ۱۵ اینچی دارای نوار لمسی می باشد، و قیمت آنها با ۸٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان آغاز می شود که دارای پردازنده ۷ هسته ای و ۲٫۶ گیگاهرتزی، ۱۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و کارت گرافیک ۲ گیگابایتی مدل ۴۵۰ رادئون در آن استفاده شده است. بالاترین قیمت برای قدرتمندترین مک بوک می باشد که مجهز به پردازنده هفت هسته ای و ۲٫۹ گیگاهرتزی، حافطه داخلی ۲ ترابایتی SSD، کارت گرافیک ۴ گیگابایتی سری ۴۶۰ رادئون و ۱۶ گیگابایت رم می باشد و حدود ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان قیمت دارد.

مدل ۱۳ اینچی مک بوک پرو جدید در دسترس بوده اما مدل هایی که مجهز به نوار لمسی می باشد از هفته آینده در دسترس قرار می گیرد.

منبع: theverge.com


نظر خود را بنویسید

avatar