استفاده از صفحه نمایش OLED در مدلهای آینده آیفون توسط رئیس کمپانی شارپ تائیدشد.

استفاده از صفحه نمایش OLED در مدلهای آینده آیفون توسط رئیس کمپانی شارپ تائیدشد.

سال آینده آیفون ۱۰ ساله خواهد شد و ما انتطار داریم به خاطر این اتفاق اپل تغییرات عمده ای در طراحی گوشی انجام دهد. یکی از تغییرات عمده ای که شایعه شده است تغییر صفخه نمایش از LCD به OLED می باشد. هفته گذشته نیکی آسیان آیفون ۸ را بررسی کرده و گفت که این مدل آیفون در سه نسخه ۴٫۷ اینچی، ۵ اینچی و ۵٫۵ اینچی به بازار خواهد آمد.

اپل اشاره کرد که می خواهد کنترل بیشتری روی روند ساخت و ساز صفحه نمایش آیفون داشته باشد. به همین منظور شرکت فاکسکان قراردادی به ارزش ۶٫۲ میلیارد دلار با شرکت شارپ امضاء کرد. فاکسکان یکی از شرکت هایی است که در مونتاژ آیفون نقش دارد. رئیس شرکت شارپ تای جنگ وو، مدیر اجرایی فاکسکان نیز می باشد، در حین دریافت دکترای افتخاری خود از دانشگاه تاتونگ این خبر را با دانشجویان درمیان گذاشت. او در طی سخنرانیش گفت:

اپل به خاطر جلوگیری از کاهش میزان فروش سه سال اخیر می بایست از پنل OLED برای تولید آیفون استفاده کند، این بحران است اما می توان به عنوان یک فرصت از آن بهره برد.

صفحه نمایش های OLED در مقایسه با صفحه نمایش LTPS آیفون کنتراست بهتری دارد. علاوه بر این صفحه نمایش OLED انعطاف پذیری بالاتری دارد و این امکان را به اپل  می دهد که آیفون هایی با صفحه نمایش منحنی تولید کند.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar