هواوی میت ۹ رونمایی شد؛ فبلت ۵٫۹ اینچی هواوی مجهز به دوربین دوگانه

هواوی میت ۹ رونمایی شد؛ فبلت ۵٫۹ اینچی هواوی مجهز به دوربین دوگانه

هواوی دیروز رسما به تمام شایعات پایان داد و از پرچمدار جدیدش با نام میت ۹ رونمایی کرد. خبر خوب اینجاست که فبلت جدید هواوی به زیبایی و باریکی نسل پیش خود(میت ۸) می باشد و هواوی امکانات بی نظیری به آن اضافه کرده است. میت ۹ تقریبا اندازه ای نزدیک به نسل پیش خود دارد، ضخامت دستگاه همان ۷٫۹ میلیمتر است و طول و عرض آن فقط یکی دو میلیمتر بزرگتر شده است، اما رزولوشن دستگاه همان ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ که قبلا در میت ۸ دیده بودیم، می باشد.

نخستین ویژگی ای که در اولین نگاه میت ۹ به چشم می خورد، دوربین دوگانه این دستگاه می باشد. حالا به نظر می رسد با توجه به دیگر پرچمداران امسال هواوی از جمله P9 و honor 8، دوربین دوگانه به یک استاندارد در گوشی های این کمپانی تبدیل شده است.

huawei-mate-9-hands-on-gallery-2-620x465

دوربین میت ۹ مجهز به لنز لیکا می باشد، یکی از لنز ها تک رنگ و رزولوشنی ۲۰ مگاپیکسلی دارد و لنز دیگر محدوده وسیعی از رنگ ها را پوشش می دهد و ۱۲ مگاپیکسل کیفیت دارد. دوربین میت ۹ قادر است تا با کیفیت ۴K نیز فیلمبرداری کند. شایعاتی که قبل از رونمایی از این گوشی مبنی بر زوم اپتیکال بدون افت کیفیت(مانند آیفون ۷ پلاس) به گوش می رسید، اشتباه از آب درآمدند و احتمالا هواوی این قابلیت را در گوشی های بعدیش تعبیه کند.

huawei-mate-9-hands-on-gallery-3-620x465

در قلب هواوی میت ۹ پردازنده هشت هسته ای Kirin 960 قرار گرفته است که از ۴ هسته با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی Mali G71 MP8 نیز در کنار ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این فبلت چینی تعبیه شده است. البته دستگاه از درگاه microSD برای افزایش حافظه نیز پشتیبانی می کند. میت ۹ پس از پیکسل های گوگل اولین گوشی ای است که از واقعیت مجازی Daydream پشتیبانی می کند. اندروید ۷ نوقا بصورت پیش فرض بر روی گوشی نصب می باشد و رابط کاربری اختصاصی هواوی (Emotion UI) بر بروی دستگاه قابل استفاده است.

هواوی برای پرچمدار جدیدش یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است. شاید فکر کنید اندروید ۷ و صفحه نمایش ۵٫۹ اینچی باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی را ببلعد و در کمتر از یک روز آن را خالی کند، اما به گفته هواوی، میت ۹ تا دو روز می تواند شارژ نگه دارد و به لطف فناوری شارژ سریع، با ۲۰ دقیقه شارژ جوابگوی کار تا یک روز می باشد.

huawei-mate-9-hands-on-gallery-22-620x465

هواوی هنوز بطور رسمی حرفی از قیمت و تاریخ عرضه این گوشی نزده، اما پیش بینی می شود میت ۹ قیمتی نزدیک به ۷۷۵ دلار داشته باشد و طی هفته های آتی پیش فروش رسمی این گوشی آغاز شود. احتمال می دهیم در ماه آینده شاهد فروش این گوشی در بازار ایران نیز باشیم.

در کنار رونمایی از این گوشی، مدیر اجرایی هواوی اخیرا گفته که قصد دارند تا با برنامه ریزی هایشان تا دو سال آینده اپل را در حوزه گوشی های هوشمند پشت سر بگذارد. نظر شما چیست؟ آیا هواوی آنقدر به بلوغ رسیده تا طرفداران پروپا قرصی مانند اپل پیدا کند؟ نظرات خود را در زیر این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar