سامسونگ می گوید ۸۵ درصد از گوشی های نوت ۷ در آمریکا،جمع آوری شده اند

سامسونگ می گوید ۸۵ درصد از گوشی های نوت ۷ در آمریکا،جمع آوری شده اند

شرکت سامسونگ به تازگی اعلام کرده که نزدیک به ۸۵ درصد از گوشی های نوت ۷ را در ایالات متحده آمریکا جمع آوری کرده. ۱۵ درصد باقی مانده از گوشی های نوت ۷ به این معنا است که هنوز ۲۸۵,۰۰۰ نوت۷ جمع آوری نشده و کاربران در حال استفاده از آن ها هستند. برای بازگرداندن گوشی های باقی مانده، سامسونگ قصد دارد تا صاحبان آن ها را کمی اذیت کند. به زودی یک آپدیت برای نوت ۷ عرضه خواهد شد که طی آن، هر دفعه که کاربر گوشی خود را Unlock می کند، پیغامی روی گوشیش ظاهر شود که خطر استفاده از نوت ۷ را به وی گوشزد می کند.

این آپدیت همچنین باعث می شود تا گوشی نوت ۷ حداکثر تا ۶۰ درصد باتری خود شارژ شود. البته هنوز مشخص نیست که این کار صرفا جهت جلوگیری از حوادث مشابه بوده یا اینکه سامسونگ می خواهد با این کار کاربران را مجاب به بازگرداندن نوت ۷ کند. اعلام شده که این آپدیت برای تمامی اپراتورهای آمریکا، یعنی AT&T، Verizon و T-Mobile در دسترس خواهد بود. شرکت سامسونگ هم طی بیانیه ای اعلام کرد:

ما روی این امر متمرکز شده ایم که تمام نوت ۷های موجود در بازار را جمع آوری نماییم. آپدیتی هم که قرار است به زودی عرضه شود، برای همکاری بیشتر جهت بازگرداندن این گوشی ها خواهد بود.

گرچه این یک فاجعه برای شرکت سامسونگ بود، اما آمار منتشر شده حاکی از آن است که اکثریت افراد نوت ۷های خود را با یک محصول دیگر از شرکت سامسونگ تعویض کرده اند. چنین آپدیتی برای کشورهای دیگری هم منتشر شده و حتی در نیوزیلند، طی آپدیتی که عرضه شد، دارندگان نوت ۷ دیگر نمی توانند به شبکه موبایل متصل شوند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar