هفت راهنمایی عالی برای استفاده بهتر از باتری گوشی هوشمندتان…

هفت راهنمایی عالی برای استفاده بهتر از باتری گوشی هوشمندتان…

آیا همیشه در پایان روز شارژ باتری گوشی شما کاهش یافته است؟ ممکن است تا انتهای روز شارژ گوشی تمام شود و شما به دنبال پیدا کردن شارژر باشید. حتی اگر شما تحقیق کرده باشید و گوشی با بهترین طول عمر باتری را خریداری کنید، بعد از مدتی شارژ آن زودتر از چیزی که گفته شده تمام می شود و اگر شما قصد تعویض گوشیتان را نداشته باشید به روش هایی نیاز دارید که دچار این مشکل نشوید.

در این پست قصد داریم روش هایی را برای استفاده بهتر از گوشیتان با شما در میان بگذاریم. با دیجی شو همراه باشید.

۱- روشنایی صفحه نمایش گوشی را پایین بیاورید.

ممکن است روش مسخره ای باشد اما اولین مورد موثر در عملکرد گوشی های هوشمند پایین آوردن سطح روشنایی صفحه نمایش گوشی می باشد. اگر شارژ باتری گوشی شما با سرعت زیادی کاهش می یابد، شما باید به این موضوع توجه کنید که صفحه نمایش بزرگترین عامل تخلیه شارژ گوشی می باشد.

پیشنهاد می کنیم سطح روشنایی صفحه نمایش گوشی را روی ۵۰% گذاشته و مطمئن باشید کمک بزرگی به عمر باتری گوشی خود کرده اید. البته شما می توانید سطح روشنایی را زمانی که می خواهید یک کلیپ ویدئویی و یا یک عکس ببینید بالا ببرید (به خاطر داشته باشید که بعد از آن روشنایی را کم کنید).

۲-  غیر فعال کردن اتصالات

هیچ دلیلی برای بیهوده روشن بودن بلوتوث شما نیست. شما همیشه به اتصالاتی نظیر بلوتوث، وای فای و اینترنت همراه موبایل احتیاج ندارید. اگر شما در حال اطلاع رسانی نیستید، چرا اینترنت گوشی خود را خاموش نمی کنید؟ این بدین معنی است که تلفن همراه شما برای پیدا کردن سیگنال های اینترنت تلاش نمی کند و این پروسه طولانی را طی نخواهد کرد.

به همین دلیل برای صرفه جویی در مصرف باتری موسیقی و فایل های مورد علاقه تان را در خانه دانلود کنید تا از امکان استفاده از گوشی هوشمند خود در طی روز محروم نشوید. و اگر شما واقعا می خواهید شارژتان را ذخیره کنید، گوشی خود را در حالت پرواز به مدت دو تا سه ساعت قرار دهید (اگر واقعا نیازمند گوشی خود هستید). این کار به گوشی شما قدرت بیشتری می دهد اما شما را از لذت اتصالاتی چون اینترنت محروم خواهد کرد.

۳- برنامه هایتان را محدود کنید.

به چند برنامه در حال اجرا احتیاج دارید؟ چندین نکته درباره استفاده همزمان از چندین برنامه و وظایف چند رسانه ای و پیام رسانی وجود دارد، اما مطمئن باشید که بعضی از آنها را احتیاج ندارید و خاموششان کنید.

مانند Googke map، شما هنگام استفاده از آن از GPS هم استفاده می کنید که باعث می شود از باتری شما استفاده کند. فقط مطمئن باشید که برنامه را خاموش کرده اید و عادت کنید که بعد از اینکه کارتان با برنامه مورد نظر تمام شد آن را ببندید. طول عمر باتری شما قطعا بالاتر خواهد رفت اگر به طور همزمان ۲۰ برنامه را اجرا نکنید.

۴- تصویر پس زمینه سیاه

اگر یک گوشی با صفحه نمایش AMOLED دارید، مانند گوشی ها پرچمدار سامسونگ، اس ۶ و اس ۷، برای ذخیره باتری از تصویر پس زمینه سیاه استفاده کنید.

صفحه نمایش های AMOLED، قدرت خود را صرف پیکسل های رنگ می کند، بنابراین اگر شما از رنگ سیاه خالص استفاده کنید تلفن شما مجبور نخواهد بود تا انرژی خود را صرف روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی کند. این کار روی آیفون جواب نمی دهد، اما اگر گوشی با سیستم عامل اندروید و صفحه نمایش AMOLED دارید، از این روش برای صرفه جویی در مصرف باتری استفاده کنید.

۵- بعضی مواقع گوشی را خاموش کنید.

ممکن است این کار احمقانه به نظر برسد، اما اگر شما نیاز مبرم به گوشی هوشمندتان دارید خاموش کردن آن هم یکی از ترفندها می باشد. هنگامی که شما می دانید به گوشی خود احتیاجی نداشته، می توانید با خاموش کردن آن شارژ باتری را برای روزهای آینده ذخیره کنید.

۶- پاک کردن برنامه ها

اگر باتری گوش شما یکدفعه خالی شد، همیشه مشکل از گوشی نمی باشد و ممکن است مربوط به برنامه ها باشد. یک نگاه به منوی تنظیمات بیندازید(یا Usage در آیفون)  و ببینید چه چیزی در حال کار کردن در پس زمینه است، بعضی از برنامه ها به طور مرتب در حال همگام سازی هستند و باعث افت شارژ باتری گوشی می شوند.

da1bba846c83fee290880f37e1e5b09f-650-80

۷- قطع کردن ویبره

اگر شما به طور مداوم نگران شارژ باتری گوشی خود هستید، می توانید با خاموش کردن موتور ویبره کمک بزرگی به باتری گوشی بکنید. این موتور معمولا در بخش صدای تنظیمات می باشد و هنگام اعلان ها، لمس دکمه ها و در بخش های دیگر فعال می باشد اما این موتور یکی از تلف کنندگان شارژ می باشد.

منبع: techradar.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar