اسنپ یا تپسی؟! معرفی و مقایسه اپلیکیشن های درخواست تاکسی آنلاین

اسنپ یا تپسی؟! معرفی و مقایسه اپلیکیشن های درخواست تاکسی آنلاین

خدمات مبتنی بر اینترنت چند سالی در ایران رونق خوبی گرفته و با اعتماد سازی هایی که از شرکت های مطرح صورت گرفت شاهد پیشرفت زیادی در این زمینه بودیم. از فروشگاه های آنلاین مانند دیجی کالا و بامیلو گرفته تا سفارش آنلاین غذا و …

در این میان یکی دو سالی می شود که اپلیکیشن ها محبوبیتشان چند برابر شده و شرکت ها برای فروش کالا یا خدمات خود به این سمت روی آورده اند. ازین رو شرکت های زیادی ایده هایشان را در باب اپلیکیشن ها پیاده سازی کرده اند تا در ابتدای این مسیر قرار گیرند و از اولین ها باشند. ایده هایی که شاید برخی از آنها خیلی هم جدید نبوده و نمونه خارجی آن از قبل وجود داشته است.

احتمالا قبل از اینکه با اپلیکیشن های درخواست آنلاین تاکسی ایرانی آشنا شوید، قبل از آن اخبار زیادی از نمونه های موفق خارجی آن مانند اوبر شنیده اید. در حال حاضر اپلیکیشن اوبر که یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های درخواست تاکسی آنلاین در اروپا می باشد، به موفقیت بزرگی دست پیدا کردی و ماهانه سود کلانی را پارو می کند. سرویس های درخواست آنلاین تاکسی به شما این امکان را می دهند هرکجا که باشید با دسترسی به اینترنت از طریق اپلیکیشن بتوانید مبدا و مقصد خود را تعیین کنید، هزینه سفر را مشاهده کنید و درخواست تاکسی بدهید. به این ترتیب نزدیک ترین تاکسی به شما به دنبالتان خواهد آمد.

در ایران هم به لطف اپلیکیشن اسنپ یک سالی می شود که این سرویس رایج و همه گیر شده است. اسنپ که زیر مجموعه شرکت راکت اینترنت(صاحب بامیلو و زود فود) می باشد، ابتدا با نام تاکسی یاب فعالیت خودش را شروع کرد اما پس از مشکلاتی که بر سر این شرکت قرار گرفت باالاجبار نامشان را به اسنپ تغییر دادند.

اپلیکیشن اسنپ مزیت اولین بودن را(در ایران) همیشه به یدک کشیده و سرمایه گذاری بزرگ شرکت راکت اینترنت باعث شد با تخفیف های هیجان انگیزی که به کاربران داده می شود مشتریان زیادی را به خودش جذب کند. روند درخواست تاکسی در این اپلیکیشن بسیار ساده و به دور از پیچیدگی است.

بعد از ثبت نام در اپلیکیشن، کافیست مبدا و مقصد خود را روی نقشه ای که در داخل اپلیکیشن تعبیه شده است مشخص کنید، اپلیکیشن با محاسبه مسیر شما و نسبت به زمان(بسته به روز یا شب و میزان ترافیک) قیمت سفر را برای شما نمایش می دهد. در صورت تاییدتان اپلیکیشن نزدیک ترین تاکسی به شما را جستوجو می کند، نام راننده و مدل ماشین را نمایش می دهد و برای شما می فرستد. هزینه سفر را هم می توانید بصورت اینترنتی با کارتتان پرداخت نمایید. روند درخواست تاکسی در این اپلیکیشن را می توانید در تصویر متحرک مشاهده نمایید.

امکانات اضافی دیگری هم در این اپلیکیشن تعبیه شده است، برای مثال می توانید آدرس هایی را به عنوان آدرس منتخب در اپلیکیشن ذخیره کنید تا هر زمان که مایل به درخواست تاکسی بودید در نقشه دنبال مقصدتان نگردید. در اسنپ می توانید با معرفی یک فرد جدید، پس از اولین سفر کسی که معرفی کردید، هر دو طرف ۱۵ هزار تومان اعتبار رایگان از اسنپ دریافت کنید.

چند ماهی می شود که شرکت جدیدی با نام TAP30(تپسی) نیز اپلیکیشن درخواست آنلاین تاکسی ارائه کرده و به رقیبی جدی برای اسنپ تبدیل شده است. پروسه درخواست تاکسی در اپلیکیشن تپسی هم مانند اسنپ می باشد و چیز بیشتری در اپلیکیشن نسبت به اسنپ وجود ندارد. شاید بیشترین جذابیت تپسی نسبت به اسنپ این باشد که اگر در هنگام ثبت نام کد معرف را وارد کنید، سفر اولتان تا ۱۵ هزار تومان رایگان می باشد و معرف شما نیز یک سفر رایگان تا سقف ۱۵ هزار تومان هدیه می گیرد.

هر دو اپلیکیشن اسنپ و تپسی از نقشه گوگل درون برنامه شان استفاده می کنند و ترافیک را هم به کاربر نمایش می دهند. علاوه بر این هر دو شرکت اپلیکیشن های مجزایی را برای رانندگان تعبیه کرده اند که به کمک نقشه گوگل کوتاه ترین مسیر را با توجه به ترافیک به راننده نمایش می دهد. طبق پرسوجوهایی که از رانندگان هر دو شرکت انجام دادیم اپلیکیشن سمت راننده تپسی نسبت به اپلیکیشن سمت راننده اسنپ کامل تر می باشد و امکانات بیشتری را در اختیار رانندگان قرار می دهد.

در پایان سفر ها، مسافران می توانند به راننده شان و میزان رضایت از سفر امتیاز بدهند. این امتیاز باعث می شود تا رانندگان با امتیاز بیشتر اولیویت بیشتری برای سفرها باشند و از طرف شرکت نیز طرح های تشویقی(مثل اینترنت رایگان یا پورسانت کمتر) دریافت کنند. بعد از اتمام سفر، سفر شما در سوابق سفرهایتان ثبت می شود و میتوانید رسید سفرهایتان را نیز دریافت کنید.

سود هر دو شرکت اسنپ و تپسی از پورسانتی است که از رانندگان دریافت میکنند. آخرین پرسوجوهایی ما نشان داد که اسنپ از هزینه سفر ها ۱۳ درصد را دریافت می کند و تپسی از هزینه سفرها ۱۰ درصد را دریافت می کند. این درحالیست که آژانس ها از رانندگانشان بین ۲۰ تا ۲۵ درصد پورسانت می گیرند. یکی از دلایلی که سفر با این اپلیکیشن ها برای کاربران ارزان تر و به صرفه تر می شود همین پورسانت کمتر است.

مزیت اسنپ و تپسی نسبت به آژانس ها کاملا واضح است. اول اینکه سفرتان قطعا از آژانس یا تاکسی دربستی ارزان تر خواهد بود، به علاوه رانندگان موظفند در طول مسیر با توجه به گرمای هوا حتما از کولر یا بخاری استفاده کنند. دوم اینکه هر دو شرکت، برای ثبت نام رانندگان شرایط خاصی دارند. مثلا ماشین شان باید مدل ۸۵ به بالا باشد. ظاهرشان آراسته و برخورد خوبی با مسافران داشته باشند. اکثر رانندگان هم برای اینکه امتیاز بیشتری از مسافران دریافت کنند، در سفر ها باب صحبت را با مسافر باز می کنند و سعی می کنند رضایت مسافر را جلب کنند. ازین رو حداقل می دانید با فردی متشخص و ماشینی تمیز سفر می کنید.

هر دو شرکت اسنپ و تپسی در حال حاضر فقط در تهران خدمات می دهند و در نظر دارند تا در آینده ای نزدیک به شهر های دیگر کشور نیز خدمت رسانی کنند. نظرات برخی کاربران در خصوص این دو سرویس به شرح زیراست:

حسین میگه: اسنپ خوب شروع کرد و خوب پیش رفت. اما شاید برای توسعه کار نباید ماشین ها یی رو به سیستم اضافه کنه که ۱۰ سال از تولیدشون میگذره، یا برای پشتیبانی ش اونقدر اپراتور کم داشته باشه که نیم ساعت پشت خط بمونی تا بتونی شاید تلفنی درخواست پشتیبانی ای که ۲۴ ساعت قبل سیستمی فرستادی رو پیگیری کنی!
در نهایت رقابتی بودن بازار به سود مشتری خواهد بود و من تصمیم دارم بعد از تجربه ده سفر با اسنپ ده سفر بعدیم رو با تاپ سی باشم

آیدا میگه: من تجربه چند سفر خوب رو با اسنپ داشتم،‌ چند موردی که خیلی برام مطلوب بوده اینها هستن:‌ اگر از خونه خودم سفر نمیکنم لازم نیست تلفن آژانس نزدیک اونجا رو از کسی بگیرم و یا دنبالش بگردم،‌ حتی اگه وسط یک خیابون غریبه نیاز به آژانس گرفتن پیدا کنم خیلی فوری از اسنپ که بهش اعتماد دارم استفاده میکنم
اسم راننده و شماره تماسش و مشخصات ماشین و شماره پلاک رو قبل از اینکه بهم برسه میدونم .
برای مثال اگر دارم برای یک بچه آژانس میگیرم دونستن این اطلاعات،‌دیدن مسیری که راننده داره تا مقصد طی میکنه و زمان دقیق رسیدن اون به مقصد رو روی گوشیم میبینم و هزینه رو اینترنتی پرداخت میکنم .

مهرداد میگه: امروز اومدم از tap30 تاکسی بگیرم ۲ تا ماشین بود که اکسپت نکردن. بعد زنگ زدن گفتن میخوای دوباره تلاش کنیم ؟ گفتم نه مرسی ماشین گرفتم دیگه

پولاد میگه: من از اسنپ استفاده میکردم تا یکی از دوستام تپسی رو بهم معرفی کرد تو سفر اول که مهمونمون کرد، دمشون گرم اما کیفیت ماشیناشون خیلی بهتر از اسنپه هم راننده سر و وضع فوق العاده مرتبی داشت هم کولر روشن تو کل مسیر

اگر شما هم تجربه سفر با اسنپ یا تپسی را داشته اید در زیر این مطلب حتما نظرتان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دانلود اسنپ:

dl dl

دانلود تپسی:

dl dl


 

66
نظر خود را بنویسید

avatar
53 Comment threads
13 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
54 Comment authors
Aliپوریامجتبیبی نامرضا عزتي Recent comment authors
سفر رايگان
مهمان
سفر رايگان

برای دریافت سفر رایگان موقع ثبت نام کد معرف زیر رو بزنید:

JJ9XAZ

بی نام
مهمان
بی نام

???

ali
مهمان
ali

برای تخفیف گرفتن از تپسی هنگام ثبت نام از کدهای زیر استفاده کنید:
کد معرف نرم افزار راننده: DI5QUJ
کد معرف نرم افزار مسافر: XS59K0

عليرضا
مهمان
عليرضا

رودل نکنی برادر

سپهر
مهمان
سپهر

دوستانی که در قسمت ثبت نام کد معرف را نمیدانند کد NSOMGV را وارد کنند

محمد
مهمان
محمد

همه اینایی که میگن این کد بزنید تخفیف میده کلک این کد خودشون میخوان شما اونارو معرف خودتون معرفی کنید خودشون سفر رایگان بگیرند

mohammad
مهمان
mohammad

چطور باید دریافت کنم‌کدو که خودم معرف بشم

محمد
مهمان
محمد

با سلام در هنگام نصب نرم افزار سفیر تپسی در صورت درخواست کد، می توانید از کد ۰s7wmj استفاده

محمد
مهمان
محمد

با سلام در هنگام نصب نرم افزار سفیر تپسی در صورت درخواست کد، می توانید از کد ۰s7wmj استفاده و ۱۰۰ هزار تومان از تپسی هدیه بگیرید.
مهلت تا ۷ بهمن ماه

علیرضا
مهمان
علیرضا

باریکلا آخرشم بگو به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومانم خودت میگیری

Ali
مهمان
Ali

من اینجا کد ندادم اما بطور کلی میگم اگر با معرف چه برای مسافر چه راننده وارد بشی جایزه داره هم برای معرف هم برای معرفی شده،فکر کنم برای مسافر یک سفر تا سقف ۵ تومان رایگانه بیشترین شد مبلغ اضافه تر رو میدید اما برای راننده بیشترین ضرر کسانی میکنند که بدون معرف جذب میشن چون اگر با معرف از ابتدا وارد بشی ۵۰ هزار تومان جایزه میگیری،وقتی راننده شدی دلت به حال اونایی که کنار خیابان جذب میشن میسوزه چون متوجه میشی اونا هم ۵۰ تومان فرد جدید و هم ۱۵۰ تومان جایزه خودشون میگیرن،میدونم اونایی که کارشون… بیشتر

reza
مهمان
reza

چقد تو با نمکی

بی نام
مهمان
بی نام

داداش خیلی زشته اینجوری دروغ میگی

عباس
مهمان
عباس

به نظر من که راننده ی جفتش بودم برا راننده ها تپ سی بهتره چون لول مسافرای اسنپ خیلی پایینه.اونا پول فلافل میدن و توقع چلوکباب سلطانی رو دارن.فقط مسافر میتونه امتیاز بده یعنی راننده بوقه حق انتخاب و امتیاز دادن نداره.دو شرکت بعلت رقابت کرایه هاشونو اوردن پایین که این به نفع مسافره و در شرایط فعلی که بازار رقابتی هست کار کردن برا این شرکتا بیگاریه.بعضی راننده هام خراب کردن جو دادن به مسافر حتی اگه کرایه پنج هزارم باشه درخواستو قبول میکنن که این به خودشون توهینه اگه متوجه باشن

علی
مهمان
علی

راست میگی بخصوص قسمت بیگاریش و هم این که بعضی از راننده ها هر کرایه ای رو قبول میکنن.ی جارو اکسپت کردم ی ساعتو نیم تو ترافیک بعدشم ۱۴ تومن همش شد بنزین بقیه خراجای ماشین که بعدا میان سراغ ادم بماند.

tapp30
مهمان
tapp30

کد معرف Tap 30
OEUPOL

محمد
مهمان
محمد

من از تپسی خیلی راضیم، راننده های خوش اخلاق و ماشین های نو…و با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان من رو به مقصدم میرسونه

حسین سلطانی
مهمان
حسین سلطانی

توقع مسافر خیلی بالا بردن بالای پنج دقیقه به مبدا میرسی قور میزنند.سیگار میکشند عجله دارند مسیر پیشنهادی قبول نمیکننددور زدن ممنوع میگن بپیچ چراغ قرمز میگن رد شو افسر نداره عبور ممنوع برو مسافر کمربند نبسته بود ۶۰ هزار جریمه شدم با این جریمه های سنگین انصافم ندارن من که دنبال کارم کولر مفتی میخان که هفته قبل دویست هزار خرجش کردم ماشینم سمنده .اسنپ کار میکنم تپسی هم که از این بدتر ثبت نام کردم خوشم نیامدهمش رقابتی شده درخواست هزار پانصدی هم داشتم بین کرج به تهران میامدم خجالت نمیکشند هزار پانصدیم مگه میشه مسافر چجوری روش… بیشتر

برات
مهمان
برات

من هر کدی برا کد مرجع میزنم میزنه معتبر نیست بدون کد هم نمیشه ثبت نام کرد چه کنم؟؟؟

زهرا
مهمان
زهرا

سلام کد ۹GX25P رادرجای کد معرف بنویسید

مژگان
مهمان
مژگان

با سلام.با کد SJ6MPJ ورد بشید.