پیروزی اکس باکس وان بر PS4 برای چهارمین ماه متوالی

پیروزی اکس باکس وان بر PS4 برای چهارمین ماه متوالی

پس از عرضه کنسول های نسل هشتمی، این سونی بود که توانست با سیاست های بهتر نسبت به رقیبش، بازار کنسول های بازی را در اختیار خود بگیرد. این کنسول تا به حال موفق شده تا بیش از ۴۰ میلیون دستگاه به فروش برساند. اما پس از E3 سال ۲۰۱۶، این کنسول مایکروسافت بوده که توانسته برای چهار ماه متوالی از حریفش پیشی بگیرد. آن هم در دو کشور آمریکا و استرالیا. برای اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید!

بسیاری بر این عقیده بودن که شاید عرضه هدست واقعیت مجازی سونی باعث کاهش فروش اکس باکس وان شود اما چنین اتفاقی نیفتاد و مایکروسافت با عرضه بازی های انحصاری بیشتر توانست برای چند ماه متوالی رقیبش را شکست دهد. شاید یکی از دلایل مهم این پیروزی، کمبود بازی های انحصاری برای شرکت سونی در سال ۲۰۱۶ باشد. شرکت مایکروسافت از این خلاء استفاده کرد و با عرضه بازی های انحصاری توانست رقیبش را متوقف کند.

همان طور که گفتیم، عرضه دو محصول جدید سونی، یعنی هدست پلی استیشن وی آر و پلی استیشن اسلیم هم نتوانستند از سرعت مایکروسافت کم کنند. اما شاید عرضه کنسول پلی استیشن ۴ پرو بتواند سونی را بار دیگر به رتبه اول برساند. باید صبر کرد و دید. دو بازی که باعث فروش بیشتر اکس باکس وان شده اند، Forza Horizon 3 و Gears of war 4 بودند که البته برتری Forza Horizon به خاطر نبود رقیب در سبک مسابقه ای، به راحتی قابل پیش بینی بود. به هر حال باید صبر کنیم تا تاثیر عرضه کنسول پلی استیشن ۴ پرو را بر روی سرعت فروش سونی و مایکروسافت ببینیم. چرا که به زودی هیولای مایکروسافت با نام رمزی اسکورپیو عرضه خواهد شد. این کنسول در تعطیلات ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar