فیسبوک بسیاری از تبلیغات نژاد-محور خود را متوقف خواهد کرد

فیسبوک بسیاری از تبلیغات نژاد-محور خود را متوقف خواهد کرد

همان طور که می دانید، در دنیای امروز، سازمان ها و کسب و کارها از راه های مختلفی برای تبلیغات استفاده می کنند. خصوصا اگر چنین سازمانی فیسبوک باشد. این سرویس از انواع اطلاعاتی که از کاربرانش بدست آورده استفاده کرده تا بتواند تبلیغاتی متناسب با هر سلیقه داشته باشد. به طور مثال تبلیغی که روی صفحه فیسبوک یک فرد ۲۰ تا ۲۵ ساله ظاهر می شود با تبلیغ یک فرد میان سال تفاوت خواهد داشت. اما شاید تبلیغ بر اساس نژاد، چیزی نباشد که افراد آن را دوست داشته باشند و فیسبوک هم به زودی بسیاری از تبلیغات نژاد-محور خود را متوقف خواهد کرد.

به گزارش Theverge، فیسبوک همچنین تبلیغاتی که در آن ها مواردی مانند، خرید و فروش املاک، استخدام و دریافت اعتبار می شود را ممنوع خواهد کرد. طی بیانیه ای که توسط فیسبوک منتشر شده، این سرویس قصد دارد تا سیاست های خود را از یک جایگاه قوی تر اعمال نماید. در این بیانیه خوانده می شود:

ما این تغییرات را ایجاد می کنیم تا بتوانیم سیاست های خود را از جایگاه قوی تری اعمال کنیم. ما ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با فعالان حقوق بشر در این باره خواهیم داشت.

اگرچه این سرویس به مدت ۲ سال است که اجازه چنین تبلیغاتی را می دهد، اما ماه پیش مشخص شد که این سیاست ها با قوانین فدرال سازگار نیست. بنابراین طی حکمی به فیسبوک هشدار داده شد تا از انتشار چنین تبلیغاتی خودداری نماید. پس از اینکه این جریان توسط مطبوعات عمومی شد، فیسبوک طی دفاعیه ای سعی کرد تا جایگاه خود را حفظ کند:

این نوع ارتباط می تواند بسیار مثبت باشد و به شرکت های تبلیغاتی کمک می کند تا بهتر به گروه های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. اما این امر هم مهم است که تبعیض، جزئی از این موارد منفی است. مثلا شخصی که خانه را به افراد رنگین پوست اجاره نمی دهد یا کسی که فقط به دنبال یک کارمند مرد می باشد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar