گوشی گوگل پیکسل در کمتر از یک دقیقه هک شد…

گوشی گوگل پیکسل در کمتر از یک دقیقه هک شد…

معمولا وقتی در یک مقاله از شرکت های آمریکایی و هک صحبت شود، خبری بدی در راه است. اما این دفعه آن قدرها هم بد نیست و گوگل از این نوع هک استقبال هم می کند. در واقع آنها پاداش بزرگی را برای کسی که بتواند این کار را بکند در نظر گرفته اند.

در یک کنفرانس امنیتی که دیروز در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد، یک تیم از چین به نام Qihoo 360 موفق شد در کمتر از یک دقیقه محصول جدید شرکت گوگل یعنی گوشی گوگل پیکسل را هک کند. آنها حمله خود را به بخش آسیب پذیر این گوشی انجام داده و و موفق شدن از راه دور کنترل این گوشی را به دست بگیرند.

قسمت های آسیب پذیر، این امکان را به هکرها می دهد تا بتوانند از قربانیان خود استراق سمع کنند، به صورت دیجیتالی از آنها سرقت کنند و در آخر بتوانند از طریق دستگاه شما به حملات بات نت بپردازند.

خوشبختانه تیم Qihoo تنها علاقه مند به خودنمایی و بدست آوردن پاداش ۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومانی گوگل بودند. آنها هکرهای قانونی بودند و کارفرهای آنها بزرگترین شرکت نرم افزارهای امنیتی در چین می باشد.

حالا که گوگل گوشی خود را روانه بازار کرده است، کاربران از آن تقاضای کمک می کنند. باید هر چه زودتر قسمت های امنیتی این گوشی به روزرسانی شود تا بیشتر تر از این در معرض حمله های هکرها قرار نگیرد.

تیم Qihoo 360 دو سال قبل نیز در کانون توجهات قرار داشته است. آنها موفق شده بودند که حمله مشابهی به خودروی تسلا اس داشته باشند. آنها موفق شده بودند کنترل قفل ها را به دست بگیرند، بوق را به صدا درآورند و در حال رانندگی سان روف ماشین را باز و بسته کنند. موردی که باعث نگرانی شده بود این بود که توانسته بودند سیستم تعادل و کنترل خودرو را خاموش کرده و در سیستم شارژ پردازنده تداخل ایجاد کنند.

اما درست مثل کاری که با گوگل پیکسل کردند، اطلاعات خود را در اختیار شرکت سازنده خودرو قرار داده تا بتوانند مشکلات آن را برطرف کنند.

منبع: forbes.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar