نگاهی دقیق تر به عملکرد Uncharted 4 و The last of us در کنسول PS4 Pro

نگاهی دقیق تر به عملکرد Uncharted 4 و The last of us در کنسول PS4 Pro

یکی از علل بسیار مهم در موفقیت سونی در زمینه کنسول ها، عرضه بازی های انحصاری فوق العاده است. بازی The last of us که یک تم آخرالزمانی داشت، به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۳ ساخته شد و به یک شاهکار تبدیل شد. سری Uncharted هم می توان آن را بهترین بازی انحصاری نامید، با نسخه چهارم خود به کنسول پلی استیشن ۴ آمد تا با نمرات بسیار خوب خود، تبدیل به یک اثر هنری شود. حال که جدیدترین کنسول سونی، یعنی پلی استیشن ۴ پرو عرضه شده، می توانیم هر دوی این بازی ها را با کیفیت ۴K و HDR تجربه کنیم. فکر تجربه این دو بازی بر روی کنسول PS4 Pro واقعا لذت بخش است.

سونی در آخرین پست خود در وبلاگ پلی استیشن، اطلاعاتی را از عملکرد این دو بازی بر روی کنسول پرو منتشر کرد که در ادامه خلاصه آن را با هم خواهیم خواند.

جدا از بهتر شدن بافت ها و افزایش جزئیات، سونی اعلام کرد که بازی Uncharted 4 در کنسول پرو با رزولوشن ۱۴۴۰P اجرا خواهد شد. همچنین بخش چند نفره که در کنسول PS4 با رزولوشن ۹۰۰P اجرا می شد، اکنون با رزولوشن ۱۰۸۰P اجرا می شود. شما همچنین می توانید بازی The last of us remastered را با نرخ فریم ۳۰ و رزولوشن ۲۱۶۰P (یا همان ۴K) اجرا کنید. البته اگر نرخ فریم برایتان مهم تر است، می توانید بازی را با نرخ فریم ۶۰ و رزولوشن ۱۸۰۰P تجربه نمایید. سونی به گیمرها اطمینان داده که حتی اگر آنها بازی ها را با رزولوشن ۱۰۸۰P هم تجربه کنند، تفاوت کیفیت و جزئیات را نسبت به کنسول پلی استیشن ۴ به راحتی تشخیص خواهند داد.

جدا از رزولوشن ۴K، می دانیم که هر دو کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو از قابلیت HDR یا High dynamic range هم بهره می بند که باعث شاداب تر شدن رنگ ها می شود. شرکت ناتی داگ که سازنده هر دو بازی است عنوان کرده که بازی the last of us remastered از این قابلیت نهایت استفاده را برده و قطعا تفاوت رنگ ها را در آن مشاهده خواهید کرد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar