اپلیکیشن WhatsApp تماس تصویری را در دسترس عموم قرار داد

اپلیکیشن WhatsApp تماس تصویری را در دسترس عموم قرار داد

شاید بتوان از WhatssApp به عنوان بهترین سرویس پیام رسان نام برد. اگرچه این سرویس کمبودهایی نیز دارد، اما تعداد ۱ میلیارد کاربر نشان می دهد که WhatsApp محبوب ترین سرویس پیام رسان در دنیا است. اپلیکیشن WhatsApp طی به روز رسانی جدیدی که برای آن انجام شده، تماس تصویری را به کاربران عرضه می کند. این سرویس پیام رسان بسیار محبوب حدود ۱ میلیارد کاربر فعال ماهیانه داشته و پس از اینکه فیسبوک آن را خریداری کرد، شاهد تغییرات گسترده ای در آن بوده ایم.

برای اینکه بتوانید تماس تصویری را برقرار کنید، کافی است تا ابتدا اپلیکیشن را آپدیت کرده، سپس مانند هر برنامه دیگری با شخص مورد نظر تماس برقرار کنید. با اینکه اکثر اپلیکیشن ها تماس تصویری دارند، اما ۴ سال طول کشید تا اپ WhatsApp چنین قابلیتی را اضافه کند. بسیاری سیاست های این سرویس را محافظه کارانه می خوانند. پشتیبانی از Groupها ۲ سال بعد از عرضه این اپلیکیش در سال ۲۰۰۹ در دسترس قرار گرفت و تماس تصویری هم ۴ سال بعد.

اما سال ۲۰۱۶ سال پرکاری برای این سرویس بوده. مخصوصا از سال ۲۰۱۴ که فیسبوک آن را به قیمت ۲۲ میلیارد دلار خریداری کرد. از آن زمان، WhatsApp نسخه دسکتاپی خود را به همراه کدگذاری end-to-end منتشر، و امکان کشیدن یا نوشتن روی عکس ها را فراهم کرده است. اما گزینه ای که بسیاری از کاربران این شبکه را عصبانی کرد، به اشتراک گذاشتن اطلاعات با فیسبوک بود که حتی صدای اروپایی ها را هم درآورده. کشور آلمان در آخرین هشداری که به این سرویس داده، اعلام کرده که طبق قوانین سایبری، جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاری است غیر قانونی.

مدیرعامل WhatsApp پس از فروش سرویس خود به فیسبوک، اعلام کرد که اطلاعات مشترکین کاملا محفوظ خواهد ماند. اما بنا بر اطلاعات، این سرویس شماره تلفن های کاربران را با فیسبوک به اشتراک گذاشته، و شرکت های تبلیغاتی می توانند از طریق این اپ، به طور مستقیم با کاربران تماس بگیرند.


نظر خود را بنویسید

avatar