پلی استیشن ۴ پرو، عامل اصلی فروش ۳٫۵ میلیونی پلی استیشن ۴ در ژاپن بوده است

پلی استیشن ۴ پرو، عامل اصلی فروش ۳٫۵ میلیونی پلی استیشن ۴ در ژاپن بوده است

کنسول پرو چند وقتی است که منتشر شده. این کنسول که نسخه پیشرفته تر پلی استیشن ۴ است، قابلیت اجرای بازی ها به صورت ۴K و HDR را داراست. همان طور که می دانید کنسول شرکت مایکروسافت، یعنی اکس باکس وان توانسته طی چهار ماه متوالی کنسول سونی را از نظر فروش شکست دهد. این در حالی است که پلی استیشن ۴ تا کنون بیش از ۴۰ میلیون دستگاه فروخته است. قطعا عرضه اکس باکس وان اس در برتری ۴ ماهه مایکروسافت تاثیر بسیار زیادی داشته. اما حالا که نوبت به کنسول جدید سونی رسیده، ظاهرا دوباره ورق برگشته و در کشور ژاپن، ۳٫۵ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو به فروش رسیده است.

دو گروه آمار مربوط به فروش این دو کنسول را منتشر کرده اند. Media Create و مجله Famitsu. موسسه Media Create آمار کلی فروش پلی استیشن ۴ و پرو را در هفته گذشته ۹۲۳۳۴ اعلام کرده. اما مجله Famitsu با کمی تغییر در این عدد، فروش کلی هر دو کنسول را ۹۳۵۱۲ واحد اعلام کرده که تعداد ۶۵۱۹۴ از آن مربوط به کنسول پرو بوده است. لازم به ذکر است که این آمار تنها مربوط به کشور ژاپن است. میزان تغییر در دو آمار نیز کاملا طبیعی است و دلیل آن استفاده از منابع متفاوت آماری است.

برای انتشار آمار ماهیانه فروش باید صبر کنیم. بسیار جالب خواهد بود اگر مایکروسافت برای ماه پنجم و پس از عرضه کنسول پرو هم بتواند سونی را شکست دهد. جدید ترین کنسول مایکروسافت با نام رمز اسکورپیو هم قرار است که در تعطیلات سال ۲۰۱۷ عرضه شود. از آن به عنوان یک هیولا نام برده می شود که می تواند بازی ها را با رزولوشن ۴K واقعی اجرا کند. طبق گفته فیل اسپنسر، قیمت این دستگاه قطعا بیش تر از اکس باکس وان اس خواهد بود. با این حساب با کنسولی طرف هستیم که قیمتی بیش از ۴۰۰ دلار خواهد داشت.


 

نظر خود را بنویسید

avatar