Battlefield 1 یا Call of duty: Infinite warfare ؟ کدام بهتر است ؟

Battlefield 1 یا Call of duty: Infinite warfare ؟ کدام بهتر است ؟

FIFA یا PES سوالی آشنا برای علاقمندان به بازی فوتبال است. اما در سبک شوتر هم سوالی مانند این هر ساله پرسیده می شود. Battlefield یا Call of duty؟ کدام بهتر است؟ البته معمولا هر کدام از این بازی ها طرفداران خاص خود را طی سالها پیدا کرده اند. شاید هر ساله افرادی وفاداری خود نسبت به هر کدام از این بازی های را تغییر دهند، اما طرفداران اصلی بازی به سختی تغییر می کنند. قطعا تا به اینجای کار، گیمرها تصمیم خود را گرفته، و می دانند که کدام بازی را انتخاب کنند. اما بسیاری از افراد هم هستند که صرفا جهت لذت بردن از بازی آن را تهیه می کنند. در این بخش سعی داریم تا هر دو بازی Battlefield 1 و Call of duty: Infinite warfare را از جهات کلیدی باهم مقایسه کنیم تا در انتها انتخاب آسان تری داشته باشید. در ادامه مطلب به سوال ” Battlefield 1 یا Call of duty: Infinite warfare ؟ ” پاسخ خواهیم داد!

شاید بتوان گفت که COD امسال دنباله چند سری اخیر این فرنچایز بوده. شما دوباره در محیطی فضایی به جنگ با دشمنانتان می پردازید. اما نسخه امسال BF کاملا متفاوت از نسخه های پیشین بوده و شما را به دوران جنگ جهانی اول می برد. بهتر است در ادامه دو بازی را بیشتر بررسی کنیم.

سازندگان بازی:

بازی COD هر ساله توسط شرکت توسعه دهنده جدیدی طراحی و ساخته می شود. پس از چند سال، نوبت باز هم به Infinity Ward رسید تا شاید بتواند دل طرفداران این سری را دوباره بدست آورد. احتمالا می دانید که بازی امسال COD، همراه با نسخه Remaster شده Modern Warfare عرضه شده. Modern Warfare نسخه ای از COD بود که این بازی را تبدیل به بهترین بازی شوتر در آن سال ها کرد.

ساخت بازی BF1 همانند نسخه های گذشته بر عهده استودیوی Dice بود. البته باید نسخه Hardline را کنار بگذاریم. چرا که این عنوان توسط استودیوی دیگری ساخته شد. اما Dice امسال هم ما را نا امید نکرد و یک بازی به واقع کامل را برای علاقمندان سبک شوتر عرضه کرد. بازیی که سالها می توان از آن لذت برد.

ساختار بازی:

همان طور که گفتیم، بازی BF1 شما را به دوران جنگ جهانی اول می برد. دلیل نامگذاری این عنوان هم دقیقا همین است. همان طور که انتظار می رود، جنگ های نزدیک هوایی و زمینی در این بازی بسیار خوب و طبیعی طراحی و ساخته شده اند و شما از تجربه آن قطعا لذت خواهید برد. کاری که استودیوی Dice (رفتن به جنگ جهانی اول) انجام داد شاید رسیک بزرگی بود اما با توجه به نمرات کاربران و منتقدین، قطعا ارزش آن را داشته است.

اما این سری از COD، شما را به آینده ای بسیار دور خواهد بود. در سری های گذشته این عنوان، شاهد جنگ های پیشرفته بوده ایم، اما نسخه امسال جنگ هایی در آینده بسیار دور را به شما ارائه می کند. آن هم با تجهیزات بسیار پیشرفته و عجیب و غریب!

battlefield-2

گرافیک:

هر دو بازی از لحاظ گرافیکی فوق العاده کار شده اند و بسیار سخت است که آن ها را در نسخه کنسول از هم جدا کرد. استودیوی Dice همیشه در ساخت بازی هایی با گرافیک فوق العاده استاد بوده و سری جدید COD هم کار را برای مقایسه این دو بازی از نظر گرافیکی سخت می کند. اما در نسخه کامپیوتری این دو بازی، این قطعا BF1 است که گرافیک بهتری دارد. نسخه های کامپیوتری بازی های EA و Dice همیشه مورد تحسین PCداران بوده است. پس اگر این دو بازی را روی کنسول تجربه می کنید، هر دو بازی فوق العاده هستند.

battlefield-4

گیمپلی:

عنوان COD مانند همیشه یک گیمپلی سریع و غیر قابل پیش بینی دارد و این دقیقا همان چیزی است که این سری را همیشه لذت بخش کرده. بخش داستانی هم بسیار سرگرم کننده است. اما نکته ای که قابل توجه است، معرفی شخصیت های مشهور تلویزیونی و ورزشی در این بازی بود. شخصیت هایی مانند کانر مک گرگور، قهرمان UFC و لوئیس همیلتون، قهرمان فرمول ۱ جهان. اما هیچ کدام از آن ها نقش قابل توجهی را در بازی ایفا نمی کنند و این کمی نا امید کننده است. مود جدید Zombies هم در این سری از COD وجود دارد که بسیار سرگرم کننده است. شاید عواملی که باعث شده COD امسال فروش خوبی را تجربه کند، وجود بخش Zombies و نسخه Remaster شده Modern Warfare باشد.

BF1 هم مانند همیشه و به لطف موتور گرافیکی Frostbite، گیمپلی روان و بسیار طبیعیی دارد. با توجه به این که بازی در دوران جنگ جهانی اول دنبال می شود، شاهد درگیری های نزدیک و جنگ های هوایی کندتری هستیم. این کندی نسبی هم قطعا بخاطر محدودیت های تکنولوژیکی آن دوران بوده که کاملا طبیعی است. بخش داستانی این سری از BF، قطعا بهترین در سری های این بازی است. برنده این بخش، Battlefield 1.

infinite-warfare-10

بخش چندنفره:

شاید آسان ترین بخش برای مقایسه این دو بازی، بخش چندنفره آن باشد. می دانیم که Multiplayer شاید مهمترین قسمت از یک بازی شوتر باشد. استودیوی Dice، باز هم یک شاهکار در زمینه بخش چندنفره خلق کرده. اما این بار شاهکاری در سبک شوتر، و نه فقط در سری های BF! پشتیبانی از Mapهای ۶۴ نفره و بسیار بزرگ، و وجود انواع مودهای Multiplayer، قطعا هر سلیقه ای را راضی خواهد کرد. اما متاسفانه Call of duty امسال در بخش چندنفره بسیار ضعیف کار کرده و اصلا لذت بخش نیست. تنها پیشرفتی که نسبت به سری های گذشته داشته، بهتر شدن اسلحه ها در آن است. اما بخش چندنفره شاید تنها مود بازی باشد که حتی طرفداران Call of duty هم می دانند نسبت به Batllefield 1 هیچ حرفی برای گفتن ندارد. پس برنده قطعی این بخش Battlefield 1 است.

 infinite-warfare-2

حرف آخر:

عنوان Battlefield 1 واقعا یک شاهکار به حساب می آید. هم در بخش تک نفره و هم در بخش چند نفره واقعا عالی کار کرده و امتیازات منتقدین و کاربران هم این امر را تصدیق می کند. اما نسخه امسال بازی Call of duty اصلا نتوانست انتظارات را برآورده کند و شاید وجود مود Zombies و خصوصا نسخه Remaster شده Modern Warfare در بازی بود که باعث فروش خوب این عنوان شد. اگر خاطره ای با سری Modern Warfare ندارید، بازی Battlefield 1 قطعا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اما اگر از طرفداران پروپاقرص Modern Warfare بوده اید، شاید COD امسال برایتان جذاب تر باشد. اگر دو بازی را جدا از هم مقایسه کنیم، Battlefield 1 قطعا برنده بهترین شوتر امسال خواهد بود. اگر اسوتودیوی Activision سر و سامانی به سری COD ندهد، طولی نخواهد کشید که طرفداران این بازی به سمت Battlefield 1 کوچ کنند!

battlefield-1


 

2
نظر خود را بنویسید

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
MOHAMMADAAAاکبر Recent comment authors
اکبر
مهمان
اکبر

به نظر من خوب نیس

MOHAMMADAAA
مهمان
MOHAMMADAAA

فقط و فقط و فقط بتلفیلد ۱
حرف نداره