هدست واقعیت مجازی پلی استیشن یکی از بهترین اختراعات ۲۰۱۶ لقب گرفت

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن یکی از بهترین اختراعات ۲۰۱۶ لقب گرفت

مجله تام که یک نشریه بسیار معتبر و مشهور است، هر ساله لیستی از بهترین اختراعات سال را منتشر می کند. تایم در لیست امسال، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن به نام PlayStation VR را هم جزوی از اختراعات برتر سال ۲۰۱۶ دانسته است. این هدست به علت کیفیت و قیمت بسیار خوب خود نسبت به دیگر محصولات توانست در این لیست قرار بگیرد.

کمپانی های بسیاری در زمینه واقعیت مجازی در حال فعالیت بوده و محصولات خود را روانه بازار می کنند. یکی از این محصولات، هدست HTC Vive می باشد که قیمتی بالغ بر ۸۰۰ دلار دارد. علاوه بر قیمت ۸۰۰ دلاری آن، شما نیاز به یک کامپیوتر بسیار قدرتمند دارید تا بتوانید چنین تکنولوژی را با آن تجربه کنید. در طرف مقابل، هدست پلی استیشن وی آر تنها ۴۰۰ دلار قیمت داشته و برای تجربه آن کافی است یک کنسول پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۴ اسلیم، یا پلی استیشن ۴ پرو داشته باشید. مجله تایم نوشت:

برای اینکه مردم بتوانند چنین تکنولوژی را تجربه کنند، باید ۸۰۰ دلار برای هدستی مانند HTC Vive خرج کنند. البته این پایان ماجرا نیست. آن ها باید کامپیوتری داشته باشند که بتواند از آن پشتیبانی کند. بنابراین هزینه ای که آن ها باید برای چنین تکنولوژی صرف کنند بسیار زیاد است. اما هدست وی آر با قیمت ۴۰۰ دلاری بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه تر است. این هدست برای کنسولی ساخته شده که هم اکنون در خانه میلیون ها نفر وجود دارد.

همان طور که گفتیم، هدست واقعیت مجازی سونی ۴۰۰ دلار قیمت دارد. با احتساب یک کنسول پرو که آن هم ۴۰۰ دلار است و یک دوربین، شما باید ۸۵۰ دلار برای آن ها هزینه کنید. در حالی فقط هدست Vive 800 دلار قیمت دارد. با گذشت زمان و پیشرفت در زمینه واقعیت مجازی، احتمالا شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar