طبق بررسی ها با وجود شکست نوت ۷، مشتریان سامسونگ هنوز به این شرکت وفادار هستند

طبق بررسی ها با وجود شکست نوت ۷، مشتریان سامسونگ هنوز به این شرکت وفادار هستند

نظرسنجی که بعد از جمع آوری تمامی نوت ۷ ها از بازار توسط سامسونگ انجام شد را به یاد دارید؟ ۴۰% افرادی که گوشی سامسونگ داشتند گفته بودند که دیگر از این شرکت تلفن هوشمند خریداری نمی کنند. اما یک بررسی جدید که در آبان ماه توسط رویترز و ایپسوس انجام شد نشان می دهد که مشتریان سامسونگ مانند مشتریان اپل به این شرکت تولید کننده تلفن همراهشان وفادار هستند.

۲۷% از کسانی که از فراخوانی نوت ۷ آگاه بودند، گفته اند که گوشی بعدی آنها نیز از محصولات سامسونگ خواهد بود. ۲۵% از افرادی که از فراخوان نوت ۷ خبر نداشتند گفته اند که برای انتخاب گوشی اول سراغ سامسونگ خواهند رفت. ۹۱% از دارندگان گوشی های هوشمند سامسونگ گفته اند که گوشی بعدی خود را از محصولات سامسونگ انتخاب خواهند کرد. ۹۲% از دارندگان گوشی های سامسونگ گفته اند که محصولات خود را از این شرکت خریداری خواهند کرد. در همین حال ۹۲% از کاربران آیفون گفته اند که گوشی بعدی آن ها هم آیفون خواهد بود، در حالی که ۸۹% آنها از دستگاه های دیگر اپل استفاده می کنند. این اعداد وفاداری کاربران سامسونگ را نشان می دهد.

به گفته سامسونگ، ۸۵% از کاربران تا اواسط آبان گوشی خود را تعویض کرده اند. اکثریت آنها گوشی خود را با یک گوشی دیگر از محصولات سامسونگ تعویض کرده اند. در این نظرسنجی ۲۳۷۵ نفر از دارندگان گوشی های هوشمند سامسونگ و ۳۱۵۸ نفر از دارندگان سامسونگ شرکت کرده اند. جان داوسون، محقق Jackdaw معتقد است که چون انفجار نوت ۷ به سرعت پس از به بازار آمدن آن رخ داد، کاربران آن را پذیرفتند. بنابراین چون اکثریت عظیم کاربران سامسونگ درگیر این اتفاق نبوده اند باعث شده که این برند خدشه دار نشود.

با این حال تحلیل اخیر شرکت گارتنر نشان می دهد که سامسونگ نسبت به سال گذشته در طول سه ماه سوم سال، ۱۲ میلیون کمتر گوشی فروخته است. به لطف شکست نوت ۷، سهم مشارکت سامسونگ در بازار ۴٫۴ درصد بوده و نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۵، ۱۴% کاهش یافته است. با این حال سامسونگ بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند در ماه های اخیر بوده و اپل با کاهش سهم مشارکت از ۱۰٫۶ به ۷٫۷ در رتبه دوم قرار دارد.

منبع: phonearena.com


نظر خود را بنویسید

avatar