فیسبوک برای ورود به چین، ابزار سانسور جدیدی را بر عهده دولت این کشور می گذارد

فیسبوک برای ورود به چین، ابزار سانسور جدیدی را بر عهده دولت این کشور می گذارد

به گزارش Times، فیسبوک در حال کار بر روی یک نرم افزار اعمال سانسور برای کشور چین است تا بتواند بار دیگر به این کشور وارد شود. این نرم افزار ظاهرا به این کشور اجازه می دهد تا اخباری که مناسب نیست را سانسور کند. بسیاری از کسانی که روی این پروژه فیسبوک کار می کردند، به نشانه اعتراض آن را ترک کردند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید!

فیسبوک مانند بسیاری از از دیگر سازمان های چین، از سال ۲۰۰۹ دیگر در این کشور فعالیتی ندارد. اما به گزارش Times، فیسبوک حاضر است با همکاری با دولت این کشور، دوباره به بازار آن وارد شود. چرا که همه می دانند چین با جمعیت بسیار زیاد و وضعیت اقتصادی خوبی که دارد بازار بسیار مناسبی برای فیسبوک خواهد بود. فیسبوک اخیرا به انتشار اخبار کذب متهم شده. اخباری که کمک بسیاری به برنده شدن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری کشور آمریکا داشت.

گوگل هم برای ورود دوباره به کشور چین، موتور جستوجوی خاصی را برای این کشور طراحی کرد اما در سال ۲۰۱۰ از این کشور خارج شد. Uber هم دیگر کسب و کار آمریکایی است که با فروش سهم خود از بازار چین به رقیب داخلی خود، از بازار این کشور خارج شد. طبق خبری که Times منتشر کرده، فیسبوک قبلا هم پست های بسیاری را در کشورهای دیگر مانند پاکستان، روسیه و ترکیه پاک کرده بود. چنین ابزاری به کشورها اجازه می دهد تا پست های مخالف با سیاست های خود را از فیسبوک پاک کرده و از نشر آن ها جلوگیری کنند. فیسبوک قرار است حق استفاده این ابزار را به یک سازمان در چین بدهد.

Times همچنین اعلام کرد که ممکن است چنین ابزاری اصلا طراحی نشود. اما اگر چنین شود، بسیاری از کشورها به دنبال چنین نرم افزاری خواهند بود. Times در ادامه اضافه کرده که در صورت طراحی چنین ابزاری، آمریکا بزرگترین مشتری آن خواهد بود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar