مقایسه دو گوشی پرچمدار، وان پلاس ۳T و گوگل پیکسل XL

مقایسه دو گوشی پرچمدار، وان پلاس ۳T و گوگل پیکسل XL

امسال سال بسیار پر باری از بابت بازار گوشی های هوشمند بود، از آیفون ۷ و ۷ پلاس گرفته تا پرچمداران الجی، گوشی جدید گوگل و البته نوت ۷ شکست خورده سامسونگ! طبق سنت همیشگی در دیجی شو، در این پست هم قصد مقایسه دو عدد از پرچمداران جدید را داریم که از قضا هر دوی آنها اندرویدی هستند. ما در این جا این وان پلاس ۳T و گوگل پیکسل XL را مقایسه کرده ایم، با دیجی شو همراه باشید.


قیمت

یکی از بزرگترین اختلاف ها، تفاوت قیمت این دو گوشی است، اگر چه وان پلاس ۳T از نسخه قبلی خود گرانتر است و ۳۹۹ پوند قیمت دارد (وان پلاس ۳ حدود ۳۲۹ پوند قیمت داشت)، با این حال خیلی ارزان تر از گوگل پیکسل XL می باشد.

گوگل قبلا گوشی های هوشمند مقرون به صرف نکسوس را ارائه داده بود، اما گوشی های پیکسل با قیمت های بالا روانه بازار شدند. شاید یکی از دلایل این شرکت استفاده از برند تجاری جدید باشد. گوگل پیکسل XL بسیار گران تر از دو گوشی دیگر گوگل است و با قیمت ۷۱۹ پوند هم ردیف آیفون ۷ پلاس بوده و پذیرفتن این قیمت کمی سخت است.

اختلاف قیمت بالا است و حدود ۳۲۰ پوند می باشد، اجازه بدهید تا این دو گوشی را از نظر طراحی، مشخصات و عملکرد مقایسه کنیم تا ببینیم این مبلغ ارزش دارد یا پول اضافی است.


طراحی و ساخت

با صفحه نمایش های یک اندازه، تقریبا اندازه هر دو گوشی یکسان به نظر می رسد. هر دوی آنها بزرگ هستند و ممکن است برای برخی اندازه آن مناسب نباشد اما در مقایسه با دیگر فبلت های مدرن طراحی مناسب تری دارند. هر دو آنها از طراحی فوق العاده ای برخوردارند و از فلز و شیشه در ساخت آنها استفاده شده و انتخاب یکی از آن ها در این بخش بسیار دشوار است.

google_pixel_xl_09_thumb

بسیاری از افراد در این بخش وان پلاس ۳T را به پیکسل ترجیح می دهند، چون قسمت شیشه ای پشت آن کمی عجیب و غریب است. این جا جایی است که حسگر اثر انگشت در پشت گوشی قرار گرفته است و وقتی گوشی در دستان شما است و با آن کار می کنید کار برای شما راحت است اما وقتی که گوشی روی یک سطح صاف قرار دارد، تصمیم گیری کمی دشوار می شود.

در همین حال، طراحی جلوی وان پلاس ۳T مانند قبل بوده و مسلما مفید تر از قبل می باشد. این گوشی ۱میلی متر نازک تر و ۱۰ گرم سبک تر از نسخه قبلی اش است، در ظاهر تفاوت ناچیزی است اما هنگامی که گوشی را در دست می گیرید تفاوت را احساس می کنید.

این روزها ضدآب بودن گوشی های متداول تر از قبل شده، اما در اینجا برنده پیکسل است چون مقاوم در برابر گرد و غبار نیز می باشد، اگر چه گمان می کنیم که وان پلاس هم دارای همین سطح از مقاومت باشد اما این ویژگی رسما تایید نشده است. یک ویژگی کوچک وان پلاس ۳T سیستم اطلاع رسانی آن می باشد که شما می توانید به راحتی تنظیمات اطلاع رسانی را در سه حال مختلف تغییر دهید، به نظر ما این ویژگی مفید به نظر می رسد.


مشخصات و سخت افزار

هر دو گوشی از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی استفاده کرده اند و اگر شما گوشی با اندازه کوچک تر بخواهید می توانید پیکسل ۵ اینچی را انتخاب کنید. یکی از تفاوت های اصلی بین این دو گوشی وضوح تصویر آن ها بوده که وان پلاس دارای کیفیت Full HD بوده در حالی که پیکسل از کیفیت Quad HD برخوردار است. اما از طرفی دیگر برای بسیاری از کاربران کیفیت تمام HD کافی بوده و کیفیت بالاتر از آن فقط باعث می شود که شارژ باتری آن ها زودتر تمام شود.

در عین حال پیکسل از تکنولوژی AMOLED استفاده کرده در حالی که وان پلاس مجهز به تکنولوژی AMOLED نوری می باشد. این نسخه هایی از SUPERAMOLED هستند که به تنظیم کنتراست و میزان رنگ ها کمک می کند. هر دوی آنها از نظر وضوح تصویر فوق العاده بوده و برای مقایسه آنها به بخش های دیگری می رویم.

هر دو گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ می باشند و این پردازنده بالاترین مدل پردازنده تا کنون بوده و اسنپ دراگون ۸۳۵ از سال آینده تولید خواهد شد. با این حال وان پلاس ۳T دارای ۶ گیگابایت رم بوده و پیکسل XL دارای ۴ گیگابایت رم می باشد که این موضوع برای کاربران حرفه ای تفاوت بزرگی به حساب می آید.

oneplus_3t

در بخش حافظه داخلی، پیکسل XL در حالت استاندارد دارای ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی می باشد و شما می توانید با پرداخت ۱۰۰ پوند بیشتر آن را به ۱۲۸ گیگابایت ارتقاء دهید. وان پلاس ۳T بیشتر دارای حافظه ۶۴ گیگابایتی بوده و برای ارتقاء آن به ۱۲۸ گیگابایت می بایست ۴۰ پوند پرداخت کنید. در هر صورت شما می توانید برای ارتقاء حافظه از درگاه میکرو اس-دی کارت نیز استفاده کنید، در همین حال گوگل پیکسل به فضای ذخیره سازی نامحدود به صورت آنلاین را به شما پیشنهاد می دهد.

این گوشی های دارای ویژگی های مشترک زیادی می باشند، از جمله،۱۱ac Wi-Fi، بلوتوث ۴٫۲، GPS، NFC و حسگر های اثر انگشت یکسان. هر دو گوشی از پورت USB-C استفاده کرده اند و از تکنولوژی شارژ سریع هم برخوردارند، شایان ذکر است که وان پلاس ۳T، قابلیت استفاده هم زمان از دو سیم کارت را دارد.

با وجود نازک تر بودن وان پلاس، باتری آن ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده و فقط ۵۰ میلی آمپر ساعت کمتر از پیکسل می باشد. با ۳۰ دقیقه شارژ وان پلاس می توانید یک روز از آن استفاده کنید در حالی که با ۱۵ دقیقه شارژ پیکسل فقط ۷ ساعت از آن می توانید استفاده کنید. نمودار زیر میزان شارژ گوشی ها در حال پخش ویدئو را نشان می دهد.

oneplus_3t_dash_charging_thumb

حال به مقایسه دوربین های این گوشی ها می پردازیم و اول به سراغ وان پلاس ۳T می رویم، دوربین جلوی آن برای گرفتن سلفی های با کیفیت تر به ۱۶ مگاپیکسل ارتقاء یافته و دریچه دیافراگم آن f/2.0 بوده و اندازه آن ۱ میکرو متر پیکسل می باشد. دوربین جلوی پیکسل XL هشت مگاپیکسلی بوده و دیافراگم آن f/2.4 و اندازه ان بزرگتر و ۱٫۴ میکرو متر پیکسل می باشد.

دوربین پشت پیکسل ۱۲٫۳ مگاپیکسل با قابلیت تشخیص حالت و فوکوس اتوماتیک لیزری می باشد، اندازه آن ۱٫۵۵ میکرو متر پیکسل بوده و دارای فلش دوگانه LED می باشد. وان پلاس دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و دارای تثبیت کننده نوری تصویر (OIS) بوده و فوکوس خودکار دارد اما اندازه آن کوچک تر و ۱٫۱۲ میکرو متر پیکسل می باشد. به طور کلی دوربین عقب مهم تر می باشد، پس گوگل پیکسل در این مورد بهترین انتخاب است اما وان پلاس ۳T برای طرفداران سلفی گزینه خوبی می باشد.


نرم افزار

ما فکر می کنیم که مقایسه های بالا مهم تر از نرم افزار می باشد، اما اگر نرم افزار برای شما مهم است با ما همراه باشید. اگر چه وان پلاس ۳T بعد از گوگل پیکسل به بازار آمد، اما از آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید ۷٫۱ یا نوقا خبری نبود. این گوشی حتی اندروید ۷ هم نداشت و با اندروید ۶٫۵ مارشمالو روانه بازار شد و در ماه آینده می توان آن را به روزرسانی کرد.

وان پلاس از رابط کاربری خودش یعنی OxygenOS 3.5 برای نرم افزارهای اندروید استفاده کرده است. همچنین به شما اجازه می دهد که همه چیز را آن طور که دوست دارید تنظیم کنید مانند تنظیمات سریع، اندازه آیکون ها و سفارشی سازی منوها. وقتی که در صفحه هوم شما انگشت را به راست می کشید، به جای Google Now در پیکسل می توانید برنامه های مورد علاقه، شماره ها یا چیزهای دیگری را داشته باشید.

google_pixel_xl_04_thumb

مزیت استفاده از گوگل پیکسل این است که شما از آخرین ویژگی های اندروید بهره مند می شوید و هنگامی که نسخه جدیدی از اندروید عرضه شود شما جزو اولین کسانی هستید که می توانید آن را دریافت کنید. اندروید نوقا در گوگل پیکسل دارای ویژگی های بسیاری خوبی مانند تقسیم بندی صفحه نمایش و بخش های بسیاری مفیدی چون اطلاعیه ها و دستیار گوگل می باشد. هیچ برنده مشخصی در این جا وجود ندارد و انتخاب به نظر شما بستگی دارد.


نظر ما

با چنین تفاوت قیمت بالایی، بعید است ما اینجا گوگل پیکسل XL را برای خرید پیشنهاد دهیم. با پرداخت پول کمتر شما پردازنده یکسان اسنپدراگون ۸۲۱، طراحی زیبا و باتری قدرتمند دریافت می کنید. به علاوه وان پلاس ۳T رم و حافظه داخلی بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و شما یک پرچمدار قاتل در اختیار دارید. پرداخت ۳۲۰ پوند اضافی برای وضوح تصویر Quad Hd و دوربین عقب بهتر چندان معقول نیست. البته برند گوگل خودش عاملی وسوسه کننده است که خیلی ها را ترغیب می کند برای داشتن آن پول اضافه تری هم بپردازند.

منبع: pcadvisor.co.uk


 

نظر خود را بنویسید

avatar