امنیت فدرال قصد دارد تا سازندگان گوشی را مجبور کند تا برخی از اپلیکیشن ها حین رانندگی غیرقابل استفاده باشند!

امنیت فدرال قصد دارد تا سازندگان گوشی را مجبور کند تا برخی از اپلیکیشن ها حین رانندگی غیرقابل استفاده باشند!

امنیت راه ایالات متحده آمریکا، از شرکت های سازنده گوشی های هوشمند مانند اپل و سامسونگ درخواست کرده تا بعضی از اپلیکیشن ها را حین رانندگی غیرفعال کنند تا خطرات حین رانندگی کاهش یابد. چنین قابلیتی احتمالا “Drive Mode” نام می گیرد. Airplane mode یا Flight mode نام قابلیت مشابهی است که Wi-Fi، Bluetooth و آنتن گوشی شما را به طور کل از دسترس خارج می کند. گوشی های همراه چند سالی است آن را در سیستم های خود گنجانده اند.

اما تصادفات جاده ای که درصد بالایی از مرگ و میرها در سال را رقم می زند، یکی از دلایلی است که سازمان های امنیتی و ایمنی از سازنده های گوشی های همراه درخواست قابلیت “Drive Mode” را داشته اند. اپلیکیشن های پیام رسان، شبکه های اجتماعی و برخی از بازی ها جزوی از این قابلیت خواهند بود. چندی پیش بازی با عنوان Pokemon go منتشر شد که دنیا را زیر و رو کرد. این بازی باعث و بانی حوادث بسیاری شد و کار به جایی رسید که در برخی از کشورها ممنوع شود.

در “Drive Mode” ، اپلیکیشن هایی مانند Twitter و Snapchat غیر قابل دسترس خواهند بود. چنین قابلیتی یا بوسیله Pair شدن با سیستم خودرو به طور خودکار، و یا به صورت دستی فعال خواهد شد. همچنین کاربران قادر نخواهند بود تا از کیبورد گوشی خود استفاده کنند، Mail ارسال کنند و یا با دوربین گوشی خود عکس یا فیلم بگیرند. چنین قابلیتی بسیار مناسب خواهد بود. همه ما تا به حال تجربه کردیم که استفاده از گوشی حتی حین پیاده روی چقدر می تواند خطرناک باشد. چه برسد به استفاده از آن حین رانندگی. البته باید منتظر بود و دید که کمپانی های بزرگ سازنده گوشی های همراه چه پاسخی به این درخواست خواهند داد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar