۷ ویژگی پنهان لمس سه بعدی(۳D Touch) در آیفون ها

۷ ویژگی پنهان لمس سه بعدی(۳D Touch) در آیفون ها

لمس سه بعدی آیفون در روزهای اول به بازار آمد آمدن آیفون ۶ اس چندان قابل توجه نبود، این قابلیت تنها توسط تعداد کمی از برنامه های آیفون پشتیبانی می شد، به تعداد کمی ویژگی محدود شده بود و عملا هیچ کار خاصی روی صفحه نمایش انجام نمی داد.

در حال حاضر یکسال پس از معرفی این قابلیت، بسیاری از برنامه ها از قابلیت لمس سه بعدی آیفون استفاده کرده اند و این قابلیت جایگاه ویژه ای در iOS 10 پیدا کرده است. با این حال احساس می کنیم که تعداد زیادی از ویژگی های این قابلیت آیفون برای تعداد زیادی از کاربران همچنان ناشناخته باقی مانده است.

بنابراین ما فهرست کوچکی از کارهایی که می توانید با لمس سه بعدی آیفون انجام دهید را تهیه کردیم. این قابلیت ها تنها مربوط به رابط کاربری آیفون نمی شود و تعداد زیادی از برنامه ها نیز این ویژگی را دارند که این قابلیت در هر یک از برنامه ها ویژگی منحصر به فرد خودش را دارد.


۱- گزینه های دانلود

download-options

آیا می دانستید، هنگامی که در حال دانلود چندین برنامه مختلف هستید، می توانید اولویت دانلود را مشخص کنید؟ فقط کافیست روی برنامه مورد انگشتتان را فشار دهید، تا یک منو ظاهر شود. بعد از آن شما می توانید یکی از سه گزینه اولویت دانلود، توقف دانلود و لغو دانلود را انتخاب کنید. دو گزینه اول قبل از لمس سه بعدی و تنها با ضربه زدن روی برنامه مورد نظر قابل دسترسی بود.


۲- نمایش تعداد نوتیفیکیشن ها در پوشه ها

folders-with-notifications

اگر شما یک پوشه داشته باشید که درون آن برنامه هایی مانند پیام رسان ها یا برنامه ایمیل باشد و شما یک یا چند پیام نخوانده درون آن داشته باشید، یک نشان اطلاع رسانی قرمز رنگ بالای پوشه ظاهر می شود. برای مشاهده برنامه ای که در آن پیام در حال انتظار دارید، کافیست دست خود را روی پوشه مورد نظر نگه داشته، یک منو ظاهر شده و برنامه ای که در آن پیام در حال انتظار دارید را نشان می دهد.


۳- علاقه مندی ها و تماس های اخیر در iMessage

avatars-in-imessage-favorites-recent-calls

در iMessage، منوی علاقه مندی ها یا منوی تماس های اخیر، با فشار روی شکل یا نام شماره تلفن مورد نظر، می توانید منوی گزینه های مختلف ارتباطی را داشته باشید. این منو می تواند شامل شماره تلفن، ایمیل یا برنامه های چت باشد و به جزئیاتی که از فرد مورد نظر ثبت کرده اید وابسته می باشد.


۴- پاک کردن تمام نوتیفیکیشن ها

clear-all-notifications

در قسمت نوتیفیکیشن سنتر جایی که انگشتتان را از بالا به پایین میکشی، شما می توانید با ضربه زدن روی نماد ” X ”  در سمت راست و بالای هر گروه نوتیفیکیشن های آن گروه را پاک کنید، اما با بهره گیری از لمس سه بعدی با فشار دادن آیکون ” X ” تمام نوتیفیکیشن ها را یک جا را پاک کنید.


۵- سوییچ کردن بین اپلیکیشن ها

app-switcher

دوبار فشار دادن دکمه هوم مانند فشار دادن کلید Alt+Tab در کامپیوتر منوی تعویض برنامه ها را نشان می دهد. اما شما می توانید با فشار دادن انگشت روی سمت چپ صفحه، منوی تعویض برنامه را فراخوانی کنید. اگر شما انگشتتان را آرام به سمت داخل بکشید منوی تعویض برنامه باز خواهد شد و اگر شما به سرعت انگشتتان را به سمت راست بکشید برنامه قبلی که شما استفاده می کردید را نشان می دهد.


۶- جابه جایی بین کلمات در هنگام تایپ

در iPad شما می توانید با دوبار زدن روی صفحه و با کشید دو انگشتن روی متن مورد نظرتان در بین کلمات به جلو یا عقب بروید. در آیفون های مجهز به لمس سه بعدی هم به همین شکل می باشد و با فشار دادن روی کیبورد همان عمل اتفاق می افتد.

touchpad-keyboard

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar