۵ راه برای تقویت آنتن دهی گوشی های هوشمند

۵ راه برای تقویت آنتن دهی گوشی های هوشمند

بعد از هزینه های بالایی که برای آخرین و بهترین مدل تلفن های همراه می کنید، هیچ چیز نمی تواند بیهوده تر از نداشتن یک آنتن خوب برای استفاده از تمام ویژگی های گوشی باشد.
چه فایده ای دارد وقتی نتوانید عکس ها و ویدئو های خود را به اشتراک بگذارید. نرم افزارها بیهوده خواهند بود اگر گوشیتان نتواند آنتن دهی خوبی نداشته باشد. نشانه های رایج از قدرت آنتن دهی ضعیف، شامل: کیفیت تماس ضعیف، تماس های قطع و وصلی، سرویس دهی ناجور، ایمیل ها و اس ام اس های فرستاده نشده و سرعت اینترنت پایین است. خوشبختانه راه های زیادی برای بالا بردن کیفیت ارتباطی تلفن همراه وجود دارد که در ادامه می خوانیم.

۱-  استفاده از wifi برای یک سیگنال خوب

شما حتی می توانید از سیگنال wifi استفاده بیشتری داشته باشید. uma یا unlicensed mobile accses این اجازه را به شما می دهد که با اینترنت تماس های تلفنی برقرار کنید. همه ی carrier از uma به منظور تبدیل شدن به یک گوشی مناسب استفاده می کنند.

۲- گوشیتان را همیشه شارژ نگه دارید

هنگامی که شارژ کمی دارید، گوشیتان چالش بیشتری برای برقراری و حفظ ارتباط دارد. از هر موقعیتی برای شارژ کردن گوشی های همراه خود استفاده کنید و برای دوام بیشتر شارژتان از راهکارهای زیر استفاده کنید:
١. بلوتوث گوشیتان را خاموش کنید.
٢. در دمای بالا از گوشی استفاده نکنید.
٣. روشنایی صفحه نمایش را تا حد امکان کم کنید.
۴. notification گوشی را خاموش کنید
۵. نرم افزارهایی که استفاده نمی کنید را ببندید.

۳- از مسدود کردن آنتن گوشی خودداری کنید

اگر حداقل ۲۵ سال سن داشته باشید حتما زمان ها گذشته را به یاد دارید که اوایل پیدایش تلفن های همراه، گوشی ها دارای یک آنتن ضمخت و بدریخت خارجی بودند. در قدیم آنتن ها در بیرون گوشی پیدا بود ولی اکنون آنتن در داخل گوشی قرار دارد. خوبی آنت های خارجی این بود که شما می توانستید آنت را دستکاری کنید، اما حالا خیر. به یاد داشته باشید که زمانی گوشی بهترین آنتن را به شما می دهد اگر در موقعیت عمودی مناسب قرار گیرد.

۴- نزدیک ترین برج انتن دهی تلفن همراه را پیدا کنید.

هرچی به برج آنتن دهی نزدیک تر باشید، از انتن دهی بهتری برخوردار خواهید بود. در بعضی نقاط برج های تلفن خیلی دورند و این عامل باعث بد آنتن دادن گوشی شما می شود. خوشبختانه، نیازی نیست برای پیدا کردن برج تلفن همراه همه جا را بگردید. برنامه ها و نرم افزارهایی وجود دارد که موقعیت برج تلفنی خود را می توانید پیدا کنید. نرم افزارهایی برای تشخیص قدرت انتن دهی وجود دارد از جمله akvelon signal finder، rootmetrics، که برای هر دو گوشی اندروید و آیفون موجود است.

۵- در مکان های شلوغ قرار نگیرید

وقتی افراد زیادی در یک ناحیه باشند سیگنال برج تلفنی در آن ناحیه پایین می آید و نمی توانید یک اتصال قابل اطمینان داشته باشید. همه شلوغی ها در موقعیت های عمومی مشکل ساز است، به طور مثال،در موقعیت های ورزشی، فستیوال و کنسرت که همه درحال عکس برداری و فیلم برداری برای به اشتراک گذاری هستند انتن دهی بسیار پایین است و اگر لحظه ای را به دور از شلوغی باشید این تفاوت را متوجه خواهید شد.
این موارد می تواند کمک بزرگی برای بالا بردن ارتباطات تلفنی باشند و این اطمینان را به شما بدهد که کیفیتی که مدنظر دارید را از آنتن دهی گوشی تان داشته باشید. وصل شدن به اینترنت ۳G یا ۴G از ضروریات زندگی امروزه است که با رعایت چند موارد کم می تواند همه چیز را تغییر دهد.

منبع: lifehack.org


 

نظر خود را بنویسید

avatar