مقایسه دوربین آیفون ۷ پلاس با یک دوربین شش میلیون تومانی!

مقایسه دوربین آیفون ۷ پلاس با یک دوربین شش میلیون تومانی!

چندین دلیل خوب شما را وسوسه می کند تا  به جای آیفون ۷ ،آیفون ۷ پلاس را به عنوان گوشی جدید خود انتخاب کنید. دلیل اول اینکه اپل صفحه نمایشی بزرگ با وضوح تصویر بالاتر برای این گوشی قرار داده است، دوم اینکه باتری آن دوام قابل توجهی دارد. در این مقاله تاکید ما روی دلیل سوم اختلاف بین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس می باشد و آن دوربین بی نظیر این گوشی است.

همانطور که می دانید در بین آیفون ها فقط آیفون ۷ پلاس مجهز به دوربین دوگانه می باشد، که به شما این اجازه را می دهد که عکس های زیبایی تر را ثبت کنید. به خصوص دوربین دوم آن که دارای قدرت زوم بالاتری بوده و باعث می شود که تا دو برابر بدون افت کیفیت روی سوژه تان زوم کنید. همچنین باعث می شود که با پس زمینه های تار پرتره های چشمگیری با افکت بوکه ثبت کند.  این امر باعث نمی شود که مردم عکس های راحت تری بگیرند، اما باعث می شود عکس های متمایزی ثبت کنید که می تواند تا حدودی با دوربین های گران قیمت برابری کند.

در این مقایسه آیفون ۷ پلاس را با یک دوربین محبوب به نام پاناسونیک Lumix GH4 مقایسه خواهیم کرد. به جای استفاده از لنز خود آن، ما از یک لنز المپیوس ۲۵ میلیمتری F/1.8 استفاده کردیم که میدان دید آن بسیار شبیه به دوربین زوم ۲X آیفون می باشد. همچنین یک افکت بوکه بسیار خوب با تنظیمات دیافراگم گسترده تر تولید می کند. اگر به خرید این دوربین علاقه مند باشید، این دوربین حدود ۱۶۰۰ دلار قیمت دارد. قیمت این دوربین حدود دو برابر آیفون ۷ می باشد، حالا اجازه بدهید به سراغ مقایسه آنها برویم.

تصویر سمت راست توسط آیفون و تصویر سمت چپ توسط دوربین گرفته شده است

اگر شما تا کنون با آیفون ۷ پلاس عکاسی کرده باشید، قطعا می دانید که نباید از سوژه عکاسی فاصله زیادی داشته باشید. در غیر این صورت دوربین نمی تواند بوکه را به خوبی ثبت کند. در شرایط مطلوب، حداکثر فاصله تا سوژه باید حدود ۲٫۵ متر باشد. اما اگر شما در محدوده باشید، همانطور که در عکس نمونه می بینید، یک هاله نور ناخوشایند دور سوژه عکس ایجاد می شود. به طور کلی تصویر آیفون جذاب بوده اما افکت بوکه آن کمی غیر واقعی به نظر می رسد.

تصویر سمت راست توسط آیفون و تصویر سمت چپ توسط دوربین گرفته شده است

هنگام گرفتن پرتره با آیفون ۷ پلاس، هرچه قدر که از سوژه دورتر باشید نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت. در این حالت هیچ یک از هاله های ذکر شده وجود ندارد، به احتمال زیاد دوربین گوشی تشخیص می دهد که افکیت تیره کجای عکس باید ظاهر شود. مطمئنا تصویر دوربین به لطف افکت تیره واقعی خود بهتر به نظر می رسد اگرچه عکس دوست داشتنی ما که با آیفون ثبت شده طرفداران زیادی دارد.

تصویر سمت راست توسط آیفون و تصویر سمت چپ توسط دوربین گرفته شده است

در تصویر سوم ما یک نقص متداول در عکس آیفون مشاهده می کنیم و آن این است که آیفون نمی تواند لبه های ناحیه تار را به درستی محاسبه کند. به همین دلیل نقاط خاصی تار هستند، حتی اگر آنها پشت سر سوژه باشند. در این مورد خاص، علت می تواند نور کم راهرو دفتر باشد. نور کم، عکس هایی با نویز زیاد تولید کرده و پردازش آن برای دوربین آیفون سخت می باشد. اما در پایان روز، عکس ها آیفون خوب به نظر می رسید، آن ها عالی نبودند اما تصاویر بوکه خوبی ثبت شد.

تصویر سمت راست توسط آیفون و تصویر سمت چپ توسط دوربین گرفته شده است

در این قسمت تصویر ثبت شده توسط آیفون خیلی خوب نیست. اگر با دقت بیشتری نگاه کنیم، می بینیم که تاری در نقاطی وجود دارد که نباید باشد، مخصوصا در کنار دست های سوژه. در عکسی که با دوربین گرفته شده است، همان مناطق تار نیست، و فاصله لنز دوربین تا صورت سوژه فرقی با عکسی که با آیفون گرفته شده است ندارد. با این حال آیفون این موضوع را نمی داند، از این رو بعضی نقاط تار هستند.هرچند که در نگاه اول این نقص چندان مشخص نیست.

تصویر سمت راست توسط آیفون و تصویر سمت چپ توسط دوربین گرفته شده است

به عنوان تصویر آخر، انتظار ثبت پرتره فوق العاده ای از آیفون ۷ پلاس نداشتیم. تصور می کردیم که گلی که جلوی سوژه قرار دارد باعث شود که دوربین دچار سردرگمی شود و نداند که روی چه چیزی تمرکز کند. با این حال روی جای درستی فوکوس انجام شده و نقاط درستی از تصویر تار شده است. همچنین انتظار میرفت که نرم افزار آیفون با موهای فر سوژه دچار مشکل شود، اما از پس آن به خوبی برآمد. مطمئنا تصویر دارای مشکلاتی است که نمی توانیم شکایت کنیم چون این عکس با دوربین ثبت شده است.

نتیجه

واضح است که تصاویر بوکه گرفته شده با آیفون ۷ پلاس در لبه ها مشکلاتی دارد. همانطور که در نمونه بالا دیدیم دوربین در همه تصاویر به طور ثابتی عمل کرده و از پس کارها به خوبی برآمده است و در اکثر موارد دوربین دوگانه آیفون نتوانسته است به خوبی افکت بوکه را اعمال نماید.

اما چقدر این مشکلات مهم هستند؟  با وجود این نواقص، حالت پرتره آیفون ۷ پلاس با جلوه تیره ای که اعمال می کند بهترین دوربین دوگانه در بین دوربین های هوشمند با یک برنامه اختصاصی می باشد. علاوه بر این بسیاری از معایب زمانی مشخص می شود که شما از حداکثر زوم استفاده می کنید. پرتره های کوچکی که شما در فیسبوک، توئیتر یا اینستاگرام ارسال می کنید از نطر فالوورهای شما جذاب است. از طرف دیگر برای گرفتن پرتره با دوربین، شما باید پول زیادی جهت خرید دوربین بپردازید. با خرید آیفون ۷ پلاس، شما نصف هزینه دوربین را پرداخت کرده و می توانید پرتره های معقول و مناسبی را ثبت کنید.

از نظر شما تصاویر گرفته شده با آیفون ۷ پلاس چطور بود؟ آیا جداقل نزدیک به دوربین ۶ میلیونی عمل کرده است یا تصاویر اصلا راضی کننده نیستند؟! نظراتتان را در زیر این مطلب به اشتراک بگذارید.

منبع: phonearena.com


 

1
نظر خود را بنویسید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
مهدی Recent comment authors
مهدی
مهمان
مهدی

نزدیک به دوربین ۶ میلیونی که نیست ولی برای موبایل رضایت بخش است