آماری جالب از پیام دادن در هنگام رانندگی؛ ۹۰% افراد پیام دادن هنگام رانندگی برایشان عادی است

آماری جالب از پیام دادن در هنگام رانندگی؛ ۹۰% افراد پیام دادن هنگام رانندگی برایشان عادی است

بی شک یکی از مشکلات در هنگام رانندگی جواب دادن به پیام هاست. شرکت simple texting، که خدمات مربوط به بازار پیامک را انجام می دهد، استراتژی جدیدی درخصوص این خطری که زندگی شهری امروزه را تهدید می کند، داده است.
پبغام فرستادن و رانندگی کردن همیشه به عنوانی چیزی در میان نسل جوان وجود داشته است، هر دوی این فعالیت ها به آزادی زیادی احتیاج دارند. اگر به رده سنی این موضوع نگاه کنیم، می بینیم بیشتر درصد رانندگی کردن و پیغام فرستادن را شاگرد های سال آخر دبیرستان انجام می دهند. گرچه رانندگی کردن در این سن جرم نیست ولی بهتر است که پیشنهاد و تشویق به این کار نشود. سن های بالاتر، به سلامت خود در هنگام رانندگی اهمیت بیشتری می دهند.
با بررسی بیشتر روی مردم متوجه شدیم ١۴.۴ درصد مردمی که قربانی رانندگی و پیغام دادن می شوند سنشان بالای ۶۵ سال است، که این درصد هرچه به سمت سن های پایین تر ( گروه سنی ٢۵ تا ٣۴) می رود کاهش پیدا می کند، این می تواند به این معنی باشد که هرچه افراد سنشان بیشتر می شود اهمیتشان به سلامت کمتر می شود.
بر طبق بررسی simple texting ، بالای ٩٠ درصد از افرادی که هم رانندگی می کنند هم پیغام می دهند کنار جاده توقف نمی کنند. قانون این روزها جدی تر با مشکل رانندگی کردن و پیغام فرستادن برخورد می کند. اگر فردی در هنگام رانندگی به جاده توجه نداشته باشد از او گواهینامه اش را میگیرند و جریمه اش می کنند. البته این قانون در ایران به اندازه کشورهای اروپایی سخت گیری نمی شود.
گرچه سازندگان ماشین، خودرو های خود را دارای تکنولوژی هندزفری کرده اند تا از رانندگی کردن و پیغام دادن پیشگیری کنند با این حال خیلی از مردم از این هندزفری استفاده نمی کنند و جای تماس تلاش دارند به پیامک ها پاسخ دهند.
بنا به دلایلی ۴۵ درصد از افراد از هندزفری برای تلفن همراهشان در داخل ماشین استفاده نمی کنند، در حالی که ٢٢ درصدی که گفته اند در هنگام رانندگی از هندزفری استفاده میکنند، اذعان داشته اند که این کار را به ندرت انجام می دهند.
البته گزارشات نشان داده است که استفاده از هندزفری هم به خودی خود خیلی باعث افزایش تمرکز رانندگان در جاده نمی شود. همچنین گزارشات حاکی از آن است که اکثر افراد در خصوص وابستگی خود به پیغام دادن دروغ می گویند و طبق بررسی ها به نظر می رسد استفاده کنندگان از آیفون، بیشتر از اندروید در هنگام رانندگی پیغام می دهند.

منبع: lifehack.org


 

نظر خود را بنویسید

avatar