تجربه استفاده از آیفون بعد از سالها طرفداری از اندروید؛ چرا iOS به اندروید برتری دارد

تجربه استفاده از آیفون بعد از سالها طرفداری از اندروید؛ چرا iOS به اندروید برتری دارد

اولین گوشی هوشمند من یک پالم پری بود که در سال ۲۰۱۰ خریده بودم اما مدت زیادی از آن استفاده نکردم و بعد از آن به مدت یکسال از ال جی Env3 استفاده کردم. پس از آن مجذوب سامسونگ شدم. گوشی فوق العاده گلکسی اس اولین گوشی هوشمندی بود که من به مدت طولانی از آن استفاده کردم. در آن زمان در تلاش بودم تا بین آن و موتورولا دریود یکی را انتخاب کنم، گلکسی به خاطر صفحه نمایش AMOLED 800×400 فوق العاده بود.

سامسونگ برای مدتی گوشی اصلی من بود و به وسیله آن با دنیای گوگل اندروید آشنا شدم. این گوشی به اندروید ۲٫۱ Eclair مجهز بود و بعد ها به اندروید ۲٫۲ Froyo و ۲٫۳ Gingerbread ارتقاء یافت. قدرت و قابلیت های اندروید در آن زمان من را تحت تاثیر قرار داده بود.

سیر تغییرات گوشی من از سامسونگ شروع شد گوش های بعدی من شامل نکسوس۵، نکسوس ۶، هر سه نسخه موتو ایکس، بلو لایف پلی، وان پلاس وان، ال جی جی ۴، سامسونگ گلکسی اس ۶، موتو جی ۳ و دیگر گوشی ها بود. عشق و علاقه من به اندروید با Eclair 2.1 آغاز شد و تا اندروید ۶ مارشالوو در موتو ایکس ادامه داشت. اندروید سیستم عامل موبایل مورد علاقه من بود اما تصیمیم به یک تغییر اساسی گرفتم.

همسرم قبلا یک گوشی موتو ایکس داشت، اما او گوشی های بزرگ را دوست نداشت و به خاطر کوچک بودن دستانش نیاز به گوشی با اندازه های کوچکتر داشت تا بتواند راحت با آن کار کند. ما تصمیم گرفتیم که بهترین گوشی موجود را بخریم و گوشی های Honor 8، گوگل پیکسل، گلکسی اس ۷ و چندین گوشی دیگر را به او نشان دادم. اگر چه هر چقدر بیشتر گوشی های اندرویدی را به او نشان می دادم او به سمت آیفون اس ای کشیده می شد. او مدام به کار با آن می پرداخت و من تصیمیم گرفتم برای راحت شدن از دستش یک آیفون ۷ بخرم.

من هیچوقت آیفون نداشتم و گوشی های با سیستم عامل iOS را به هیچکس پیشنهاد نمی دادم، اما با خریدن اس ای، یک تصیمیم بی سابقه گرفتم و یک آیفون برای خودم خریدم. من فهمیدم که با توجه به شغلم که پوشش خبرهای دنیای موبایل است، وقتش است که بیشتر با سیستم عامل iOS آشنا بشوم. حالا دو هفته از خریدن آیفون ۷ می گذرد و در حال حاضر هیچ قصدی برای استفاده دوباره از موتو ایکس یا هر گوشی اندرویدی دیگری ندارم. اما چه چیزی باعث این اتفاق شد؟

به روزرسانی نرم افزاری سازگار و قابل اعتماد

یکی از بزرگترین مسائل اندروید از زمان انتشار اولیه آن، تکه تکه شدن نرم افزار می باشد. به نظر می رسد که دستگاه های جدید اندروید به روز نیستند و در حالی که از لحاظ سخت افزاری شما انتخاب های زیادی دارید، اما از لحاظ نرم افزاری مشکلات زیادی دارند. چند ماهی است که از انتشار اندروید ۷٫۰ نوقا می گذرد و در حالیکه که گفته شده است که موتو ایکس قابلیت به روزرسانی به این سیستم عامل را دارد، اما هیچ زمان دقیقی برای آن تعیین نشده است.

این مورد تقرییا برای اکثر گوشی های اندرویدی صدق می کند (به جز نکسوس و پکسل) و تبدیل به یک نقطه ضعف شده و شما نمی توانید از آخرین نسخه این سیستم عامل استفاده کنید. اما برای صاحبان آیفون، بروزرسانی های جدید بلافاصله در اختیار کاربران قرار می گیرد. حتی آیفون ۵  که تولید آن به سال ۲۰۱۲ برمی گردد می تواند به آخرین نسخه سیستم عامل iOS ارتقاء پیدا کند. و شما هیچ نگرانی در رابطه با بروزرسانی سیستم عاملتان ندارید.

برنامه ها

img-0781-jpg

اگرچه اندروید دارای بازی های فوق العاده ای می باشد، اما وقتی برنامه های آن را با iOS مقایسه می کنیم، می بینیم که نرم افزارهایی که به طور روزانه از آنها استفاده می کنیم، در iOS عملکرد به مراتب بهتری دارند. برنامه اسنپ چت در اندروید مشکل دارد اما در iOS بدون دردسر کار می کند، در برنامه PNC در اندروید این برنامه به اطلاعات حساب بانکی من به صورت نا امن دسترسی دارد اما در iOS پس از وارد کردن اثر انگشت من به اطلاعات حساب بانکیم دسترسی پیدا می کنم. اگر چه در برنامه ها، iOS بعضی از سفارشی سازی های اندروید را ندارد، اما برنامه ها با سرعت بالا و روان اجرا می شود و دیگر نگران این نیستیم که به پس از چند دقیقه برنامه به طور ناگهانی بسته شود.

فقط کار می کند

هرگز در کار با رابط کاربری آیفون تجربه اجرا شدن برنامه با تاخیر را نداشته ام، کارآیی دستگاه بسیار عالی است، در حالت خودکار عکس ها فوق العاده ای را ثبت می کند، باتری در حالتی که گوشی را استفاده نمی کنید خیلی کم شارژ از دست می دهد. شاید iOS نقاط ضعفی مانند عدم سفارشی سازی داشته باشد، اما عملکرد یکپارچه و هماهنگی آن با سخت افزار باعث می شود که گوشی شما عملکرد بی نقصی داشته باشد.

اضطراب جدایی

از آنجا که من iOS را خیلی دوست دارم، اما باید اعتراف کنم که بعضی از ویژگی های اندروید را در آن از دست می دهیم. برای شروع، هیچ گزینه سفارشی سازی در iOS وجود  ندارد. اما من متوجه شدم که این تا حدودی یک مزیت به حساب می آید و شما وقتتان را برای ساماندهی گوشی تلف نمی کنید. اما زمانی که نتوانستم آیکون برنامه ها را روی صفحه هوم تغییر دهم کمی عصبانی شدم.

زیبایی شناسی در iOS با طراحی اندروید بسیار تفاوت دارد، هنوز هم من در پیدا کردن منو ها و کارآیی خاص بعضی از دکمه ها کمی مشکل دارم. این امر کمی برای من آزار دهنده است.

نگاه به آینده

img-0794-jpg

ممکن است در آینده با چیزی روبرو شوم که iOS را دوست نداشته باشم. منو ها و ناوبری های iOS کمی گیج کننده است، اما چیزی نیست که کار با آیفون را غیرقابل تحمل کند. همه اینها به یادگیری نحوه کار با سیستم عامل iOS بستگی دارد و اگر به مدت یک یا دو ماه با آیفون کار کنم، ممکن است جواب بسیاری از سوالاتم را دریافت کنم.

هنوز به طور مشخص دلیل این تغییر را نمی دانم، اما هرچه که فکر می کنم از انجام این تغییر خوشحال می شوم. از کار کردن با سیستم عاملی که هیچ شناختی از آن نداشته ام بسیار خوشحالم و این خوشحالی باعث می شود که به این زودی های سیستم عامل خود را تغییر ندهم.

منبع: phonearena.com این مطلب ترجمه تجربه شخصی Joe M از وبسایت فون آرنا بود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar