Just Eat برای اولین بار سفارش غذا را با یک ربات ارسال کرد

Just Eat برای اولین بار سفارش غذا را با یک ربات ارسال کرد

هر چه بیشتر پیش می رویم، استفاده از تکنولوژی هم بیشتر فراگیر می شود. علم روباتیک چند سالی است که مورد استفاده بسیاری از شرکت ها قرار گرفته. پهبادها را هم می توان نمونه ای از روبات ها دانست. شرکت Amazon به طور آزمایشی آن ها را برای ارسال محصولات استفاده کرد و به احتمال قوی شاهد استفاده گسترده از آن ها خواهیم بود. اخیرا سرویس Just Eat که یک سامانه سفارش آنلاین غذا است هم، چنین کاری را انجام داده و از یک ربات برای ارسال پیتزا به مقصد استفاده کرده. این شرکت اعلام کرد که امروز برای اولین بار چنین کاری را در شهر لندن انجام داده است.

این روبات توسط شرکت Starship Technologies ساخته شده. جالب است بدانید که این شرکت را موسسین سابق Skype اداره می کنند. تکنولوژی مذکور از تابستان به صورت آزمایشی در شهر Greenwich پیاده سازی شده بود و برای اولین بار برای یک سفارش واقعی مورد استفاده قرار گرفت. آقای سیمون فرد خوشبختی بوده که سفارشش توسط این ربات برایش ارسال شده. پس از اینکه ایشان با استفاده از اپلیکیش غذای مورد علاقه اش را سفارش داد، رستوران از Just Eat درخواست پیک روباتی کرده و سفارش آقای سیمون را توسط این ربات برایش ارسال کردند.

این ربات فعلا برای مسیرهای کوتاه طراحی شده و دارای ۹ دوربین است که در مسیر به جایی برخورد نکند. اپراتورهای این شرکت هم با استفاده از اپلیکیشن موجود، می توانند مکان ربات ها را در هر لحظه ردیابی کنند. فعلا فقط ۱۰ رستوران به چنین امکانی مجهز شده و در حال آزمایش این تکنولوژی هستند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar