بهترین دوربین سلفی: مقایسه آیفون ۷ پلاس، گلکسی اس۷ اج، الجی وی۲۰ و اکسپریا XZ

بهترین دوربین سلفی: مقایسه آیفون ۷ پلاس، گلکسی اس۷ اج، الجی وی۲۰ و اکسپریا XZ

به نظر می رسد که گوشی ها تبدیل به دوربین اصلی مردم شده اند، دوربین های اصلی گوشی های هوشمند در سال های اخیر بهبود یافته و خیلی کم مشاهده می شود که مردم دوربین های بزرگ را با خود حمل کنند. اما یک دوربین دیگر روی گوشی شما وجود دارد که از آن استفاده زیادی می شود اما اکثر اوقات اشاره زیادی به چند مگاپیکسلی بودن آن نمی شود. در حقیقت چند مگاپیکسلی بودن آن دوربین چندان مهم نیست و مهم تر از آن این است که این گوشی خاص با این مگاپیکسل ها چه می کند.

برای پیدا کردن بهترین دوربین جلو، من برای گرفتن عکس های سلفی زیاد تمریناتی انجام دادم  و با چهار گوشی از بهترین گوشی های حال و حاضر یعنی آیفون ۷، گلکسی اس۷ edge، ال جی وی۲۰ و سونی اکسپریا XZ سلفی های زیادی گرفتم. قبلا به بحث درباره مشخصات، چند مگاپیکسلی بودن و اندازه پیکسل های آن پرداخته ایم. شما می توانید به صفحه مشخصات این گوشی ها مراجعه کرده، اما در عوض اجازه دهید که روی کیفیت واقعی و مواردی چون رنگ ها، دامنه پویا و سایر جزئیات بپردازیم.

ما از تنظیمات پیش فرض استفاده کرده ایم و به همین دلیل عکس ها با هم تفاوت دارند، به طور پیش فرض سلفی های آیفون و اکسپریا در جهت درستی ثبت شده اند. اما گلکسی و ال جی، عکس را چرخانده و انعکاس آینه ای را نشان داده اند.خوشبختانه شما می توانید در ال جی و سامسونگ این تنظیمات را تغییر دهید.

  1. سوژه یکسان، نور یکسان، تفاوت زیاد

iphone-7-plus-on-the-top-right-s7-edge-on-top-left-v20-on-bottom-right-xz-on-bottom-left

در اینجا یک سلفی از یک فرد، در موقعیتی کاملا مشابه و با نور یکسان وجود دارد، اما تفاوت بین سلفی ها خیلی زیاد است. اولین تصویر مربوط به آیفون می باشد، این تصویر دارای چشم اندازی مناسب بوده و هیج چیز عجیب و غریبی نشان نمی دهد، اما مهمتر از آن نور و سایر جزئیات متعادل بوده است. یک تاری بسیار کمی در پس زمینه وجود دارد که باعث می شود چهره من بهتر نشان داده شود. اگرچه رنگ ها کمی مایل به زرد است، اما در کل تصویر رضایت بخش می باشد.

سامسونگ گلکسی اس ۷ اج در این تصویر ما را نا امید کرد. این گوشی با تیره کردن بیش از حد عکس مشکل ساز شده است.  روشنی بیش از حد صورت مصنوعی به نظر رسیده و جلوه های مصنوعی به صورت من اضافه کرده، اگرچه پس زمینه باعث می شود که صورت من روشن به نظر برسد، این امر کمی گیج کننده است.

ال جی وی ۲۰ عملکرد خوبی دارد اما عالی نیست. نور تصویر نسبتا خوب بوده اما سفیدی صورت کمی غیرعادی بوده و اگر با دقت نگاه کنید برخی از جزئیات مشخص نمی باشد. اکسپریا XZ تصویر نسبتا معقولی را ثبت کرده اما تصویر عالی نیست. تمرکز روی تصویر من است اما تعادل رنگ سفید مایل به آبی بوده و باعث می شود که تصویر کمی تاریک باشد.

cc6


  1. سلفی گروهی

iphone-7-plus-on-the-top-right-s7-edge-on-top-left-v20-on-bottom-right-xz-on-bottom-left2

در اینجا یک سلفی دو نفره گرفته شده که اندازه کادر آیفون به خوبی هر دو را نشان می دهد. اما هنگامی که در عکس گروه بیشتری حاضر باشند، گوشی های اندرویدی یک مزیت نسبت به آیفون دارند که می توانند جمعیت بیشتری را در عکس پوشش دهند.

وقتی که بحث کیفیت می شود، می بینیم که بعضی مسائل خودنمایی می کند. گلکسی اس ۷ اج جزئیات ناملایمی دارد، لکه های روی پوست و سایه بیش از حد تیره از مشکلات آن می باشد. این تصویر خیلی بد نیست، اما آن چیزی را که ما می خواهیم را به ما نمی دهد.

تصویر ال جی وی ۲۰ نسبت به سامسونگ ملایم تر بوده، اما رنگ پوست صورت کمی متمایل به زرد است و باعث می شود که بعضی از جزئیات از دست برود. بار دیگر تصویر خیلی بد نیست اما فوق العاده هم نیست.

سونی اکسپریا XZ از تشخیص چهره استفاده کرده و جزئیات و نکات ظریف و دقیق چهره را به خوبی نمایش می دهد. اما تصویر به طور محسوسی تاریک است و رنگ صورت متمایل به نارنجی می باشد. در تصویر آیفون رنگ ها کمی محو بوده، اما با این حال به وضوح بهترین تصویر این دسته می باشد. نور عکس متعادل بوده و سایه ها و روشنایی های عکس متعادل هستند و جزئیات نیز خوشایند می باشد.

cc612


  1. در مکان بسته

iphone-7-plus-on-the-top-right-s7-edge-on-top-left-v20-on-bottom-right-xz-on-bottom-left3

در حالی که در عکس های گرفته شده در فضای باز تفاوت های بسیار زیادی دیدم، تفاوت در عکس های ثبت شده در محیط بسته کمتر می باشد. روند تصاویر قبل تقریبا حفظ شده است، اما در زیر نور طبیعی همه گوشی ها عملکرد بهتری داشته و سایه ها ، برجستگی ها و در کل نور را بهتر تنطیم می کردند. همه تصاویر ثبت شده در داخل اتاق تقریبا خوب می باشند، اما این صحبت را درباره عکس های ثبت شده در محیط خارجی نمی توان زد.

k3


نتیجه

کیفیت تصویر تا حدودی نسبی بوده و بحث درباره آن پایان ندارد، اما زمانی که تفاوت کیفیت ها کاملا آشکار است، شرکت ها سعی می کنند که دوربین جلوی گوشی های خود را ارتقاء دهند. آیا واقعا ما به دوربینهای سلفی با زاویه گسترده در گوشی های اندروید نیاز داریم؟ این یک سوال بسیار مهم برای سازندگان دوربین گوشی های هوشمند می باشد.

اما از همه مهم تر باید کار روی رنگ، که اصلی ترین عنصر تصویر می باشد انجام شود. وقتی که شما رنگ های کسل کننده و افسرده ای دارید، دیگر علاقه ای برای بحث درباره سایر جزئیات وجود ندارد. در بسیاری از تصاویر نور تصویر کاملا اشتباه بوده و تعادل رنگ سفید کاملا خطا می باشد. در حالی که ما درباره تعداد بالای مگاپیکسل های دوربین های سلفی صحبت  می کنیم، جزئیات عکس های ثبت شده با گوشی های اندروید این موضوع را نقض می کند. سازندگان تلفن در حال اضافه کردن سیستم تشخیص چهره به دوربین جلوی گوشی ها هستند، سونی این کار را انجام داده و تاثیرات بسیار خوبی روی عکس هایش داشته است.

برای همه یک چیز روشن است، در حال حاضر آیفون به وضوح بالاتر از همه بوده و تصاویری زیبا و جزئیات دقیق و چشم نواز ثبت می کند. این گوشی نسبت به دیگران متفاوت بوده اما کیفیت دوربین جلو همه چیز نیست و نکات مهمتری هم در انتخاب یک گوشی  مناسب نقش دارند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar