۵ روش برای حفظ امنیت اطلاعات در گوشی موبایل.

۵ روش برای حفظ امنیت اطلاعات در گوشی موبایل.

گوشی های موبایل ما دستگاه هایی قابل حمل هستند که اطلاعات زیادی از ما را نشان می دهند و اگر به دست افراد ناباب بیفتد می توانند از اطلاعات ما سو استفاده کنند. از وب سایت های مورد علاقه ما گرفته تا ایمیل های ارسالی و دریافتی و حتی برنامه هایی که استفاده می کردیم. این تکه کوچک از تکنولوژی، بسیار آسیب پذیر است و اطلاعات زیادی از ما به همراه دارد. جالب اینجاست که ما به خانواده و دوستان خود اعتماد نداریم و شروع به اعتماد به موبایل هایمان کردیم. حالا باید در مورد این اعتماد بیشتر مراقب باشیم. واقعیت بسیار ساده است، اکثر ما رمزهای مطمئنی برای موبایل هایمان انتخاب نکردیم، چون به خاطر سپردن آن مشکل است و برای باز کردن قفل صفحه زمان بیشتری نیاز دارد. چون دستگاه های ما در معرض عملیات و به روزرسانی های زیادی قرار دارند، ما باید مطمئن باشیم که از حریم خصوصی و امنیت خودمان محافظت می کنیم. چطور باید این کار را انجام دهیم؟ با دیجی شو همراه باشید.

۱- استفاده از نرم افزار آنتی ویروس

ویروس ها و تروجان ها بزرگترین تهدید دنیای دیجیتال هستند. آنها نه تنها باعث می شوند که شما سخت روی گوشیتان کار کنید، بلکه باعث می شود که اطلاعات شخصی خود را از دست بدهید. ویروس های جدید طوری برنامه ریزی شده اند که علاوه بر از بین بردن اطلاعات شما، می تواند اطلاعات شخصی شما مانند شماره تلفن ها، جزئیات کارت های بانکی، سوابق مرورگر ها و تصاوبر شخصی شما را به دست آورد. بنابراین نصب آنتی ویروس توصیه نمی گردد، بلکه یکی از الزامات است.

۲- پاک کردن از راه دور و ضد سرقت

در صورت سرقت گوشی شما، اولین کاری که باید انجام دهید این است شما باید بتوانید گوشی را از راه دور قفل کرده و از به سرقت رفتن اطلاعات خود جلوگیری کنید. گوشی های جدید به طور پیش فرض ار این قابلیت برخوردار بوده و اگر تاکنون آن را پیدا نکردید، حتما به دنبال آن بگردید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که کنترل گوشی را از طریق اینترنت بدست گرفته، تمام اطلاعات را پاک کرده و یک قفل بسیار سخت روی آن قرار دهید. اگر چه این قابلیت گوشی شما را بر نمی گرداند اما این امکان را به شما می دهد که اطلاعات شخصی خود را پاک کنید.

۳- جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز

گوشی شما همیشه کنار شما نیست. بعضی اوقات شرایطی پیش می آید که شما از تلفن همراهتان دور هستید. با این حال دلیلی وجود ندارد که از حریم خصوصی محافظت نشود. بهترین راه حل برای این امر نصب نرم افزار قفل گزاری است که از فایل ها و برنامه های شما محافظت کند. برنامه قفل گزاری یک اپلیکیشن ساده است که اطلاعات شخصی شما را قفل کرده و از دسترسی غیر مجاز جلوگیری می کند. نرم افزارهای قفل گزار جدید مانند Hexlock کمی پیشرفته تر بوده و تنظیمات و گزینه های زیادی برای امن بودن گوشی شما به شما ارائه می دهد. حسگر اثر انگشت، جلوگیری از غیرفعال سازی و کنترل والدین تعداد کمی از قابلیت های این نوع برنامه ها می باشد.

۴- نصب برنامه های مطمئن

بعضی از کاربران اطلاع ندارند که در واقع، بعضی از برنامه ها روش های جدید سرقت اطلاعات می باشد. در حالی که بازارهای رسمی فروش نرم افزار، مانند آیتیونز و پلی استور مطمئنند که هیچ برنامه مخرب، کثیف یا کلاه برداری در فروشگاه های آنها وجود ندارد. البته همه منابع امن نیستند. بسیاری از فروشگاه و وب سایت ها مراقب امنیت خود نیستند و آن را به حال خود رها کرده اند. بنابراین قبل از نصب برنامه ها از منابع نامطمئن خواندن بررسی های آن برنامه یا بازی بسیار مهم است. همیشه به شدت مراقب برنامه هایی که اطلاعات حساب بانکی یا کارت های بانکی شما را می خواهند باشید. یکی دیگر از موارد هایی که باید به آن توجه شود، مجوز های برنامه است. این گزینه قبل از نصب برنامه نمایش داده می شود و اگر فکر می کنید که مجوزها غیر ضروری است این گزینه را بردارید.

۵- اینترنت امن

هیچوقت به شبکه های عمومی یا وای فای های رایگان متصل نشوید، ممکن است شما به راحتی قربانی شوید. حتی اگر متصل شدید، از هرگونه پرداخت پول یا اتصال به حساب های بانکی اجتناب کنید. انجام این کار ممکن است باعث شود که اطلاعات حساب شما لو برود و یک ضرر مالی به شما وارد شود.

منبع: lifehack.org


 

نظر خود را بنویسید

avatar