دلیل انفجار گوشی های نوت ۷ مشخص شد: طراحی غیر استاندارد باتری

دلیل انفجار گوشی های نوت ۷ مشخص شد: طراحی غیر استاندارد باتری

بنابر یک گزارش جدید، طراحی جنجالی باتری سامسونگ عامل انفجارهای متعدد این گوشی بوده است و در نهایت منجر به جمع آوری این گوشی از فروشگاه ها شده است. روش طراحی این باتری به این شکل بوده است که از یک جفت لایه های پلیمری خیس در الکترولیت برای جدا کردن لایه مثبت تشکیل شده از اکسید کبالت لیتیوم و لایه منفی تشکیل شده از گرافیت استفاده شده است. زمانی که این دو لایه در کنار یکدیگر قرار می گیرند، الکترولیت گرم شده و منفجر می شود.

در این گزارش اشاره شده است، فشرده سازی باتری منجر به این شده است که لایه های مثبت و منفی با یکدیگر برخورد داشته باشند. سامسونگ معتقد است که احتمالا در مورد این موضوع بیش از حد جاه طلب بوده است. علاوه بر این مقدار تورمی که وجود دارد طبیعی است. برخی افراد با فشار بر روی گوشی باعث شده اند که قاب پشتی به باتری گوشی فشار بیاورد ( برای مثال با قرار دادن گوشی در جیب پشتی و نشستن روی صندلی).

همجین برای هرچه نازک تر شدن گوشی، باتری طوری طراحی شده است که کمترین جای ممکن را بگیرد. در گزارش ها آمده است که اگر این گوشی برای تعمیرات فراخوانی نمی شد، ممکن بود تمام گوشی های نوت ۷ در سراسر جهان متلاشی شود.

سامسونگ با ساختن گوشی که باتری آن با کمی تکان جا به جا می شود ریسک بزرگی را انجام داده است. این موضوع باید در تست مشخص می شده است. با این حال سامسونگ با بررسی تست توسط خودش پروتکل را نقض کرده است.

روند طراحی و اعتبار برای یک محصول جدید، چالشی برای تمام افراد می باشد. در این مورد، سامسونگ یک قدم به سوی خطر برداشته است و فرآیند آژمایش طراحی و زیرساخت توسط آنها شکست خورده است. آنها یک محصول خطرناک را روانه بازار کرده اند. این ممکن است که یکی از بزرگترین شرکت های الکترونیکی جهان تا این حد فروتن باشد و نشان می دهد که به ابزار بهتری نیاز دارد. ابزار آلات آنها را می سازد.

سامسونگ باعث ضربه وارد کردن به خود شد. بر اساس محاسبات انجام شده نشان داد سامسونگ بیش از ۵ میلیون دلار بابت انفجار این گوشی و هزینه های فراخوانی و تعمیرات مجدد این گوشی ضرر کرده است.

bum1

منبع: phonearena.com


نظر خود را بنویسید

avatar