WhatsApp ممکن است دیگر از گوشی های قدیمی پشتیبانی نکند

WhatsApp ممکن است دیگر از گوشی های قدیمی پشتیبانی نکند

اگر شما یکی از طرفداران سرسخت اپلیکیشن پیام رسان WhatsApp بوده و صاحب یک گوشی قدیمی هستید، شاید بهتر است به فکر تعویض آن باشید. چرا که واتس اپ قصد دارد دیگر از سیستم عامل های iOS 6، اندروید قدیمی تر ۲٫۳ Gingerbread و Windows Phone 7 دیگر پشتیبانی نکند. قطع پشتیبانی WhatsApp از گوشی های قدیمی در سال ۲۰۱۶ اعلام شد. بنابراین ممکن است پشتیبانی از سیستم عامل های ذکر شده را تا پایان سال میلادی قطع کند. هدف از این کار، تمرکز بر روی سیستم عامل هایی است که کاربران بیشتری از آن ها استفاده می کنند تا بتوانند قابلیت های بیشتر و بهتری را برای آن ها در نظر گیرند.

این سرویس به احتمال زیاد تا پایان سال ۲۰۱۶ از سیستم عامل های ذکر شده پشتیبانی خواهد کرد اما برای گوشی های بلکبری و نوکیا این تاریخ ممکن است تاریخ ۳۰ ماه ژوئن ادامه پیدا کند. در حقیقت چیزی که واتس اپ سعی دارد به این دسته از کاربران اشاره کند این است گوشیشان را نو کنند.  البته چنین کاری برای همه مردم مقدور نیست. اما برای اینکه واتس اپ بتواند خود را از رقبا متمایز نگاه دارد، باید به قابلیت های اپلیکیشن خود اضافه کند. برای این کار لازم است تا پشتیبانی از بعضی از گوشی های قدیمی قطع شود. چرا که قابلیت های امروزی قابل پیاده سازی روی آن ها نیستند.

واتس اپ تنها شرکتی نیست که چنین تصمیمی اتخاذ کرده. بسیاری از تولید کنندگان هم پس از مدتی دیگر از گوشی های قدیمی خود پشتیبانی نمی کنند که امری کاملا طبیعی است. پس اگر جزو این دسته از کاربران قرار دارید، بهتر است به فکر یک گوشی جدید باشید.


 

نظر خود را بنویسید

avatar