در پی افزایش نرخ دلار، قیمت گوشی های هوشمند تا ۱۵% گران تر شد!

در پی افزایش نرخ دلار، قیمت گوشی های هوشمند تا ۱۵% گران تر شد!

همانطور که در جریان هستید چند روز گذشته شاهد افزایش ناگهانی نرخ دلار بودیم. با اینکه مسئولان تاکید کرده اند که این افزایش پایدار نخواهد بود، اما هنوز پس از گذشت چند روز قیمت دلار به قیمت هفته گذشته بازنشگته است. در این میان افزایش قیمت دلار بر روی کالاهای الکترونیکی از جمله گوشی های هوشمند نیز تاثیر گذار بوده به طوری که قیمت امروز گوشی در بازار تهران نسبت به هفته گذشته ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که افزایش قیمت دلار، به علت تقاضای فصلی بوده و پایدار نخواهد بود. این در حالیست که فروشندگان گوشی که از وضعیت امسال بازار ناراضی بوده اند در چند روز گذشته با افزایش قیمت ها اعلام کرده اند که تقاضای گوشی از سوی مردم پایین تر از حد معمول آمده است. بسیاری از فروشندگان علت اصلی کم شدن فروش را فروشگاه های اینترنتی می دانند و اعتقاد دارند امسال نسبت به سال گذشته فروش گوشی از فروشگاه های اینترنتی افزایش پیدا کرده و مردم تمایل کمتری به خرید گوشی از سطح شهر دارند.

از طرفی فروشندگانی که قسمت زیادی از سودشان حاصل از فروش لوازم جانبی بوده، اذعان داشتند که فروشگاه های اینترنتی باعث کم شدن فروش این اقلام نیز شده اند. در هر صورت با اینکه افزایش قیمت گوشی در روزهای اخیر یکی از علت های کاهش خرید گوشی های هوشمند از طرف مردم شده، اما به طور کلی فروشندگان سطح شهر در حال سپری کردن سالی کساد بوده اند.

با توجه با اینکه اعلام شده قیمت کنونی دلار پایدار نخواهد بود و در دو روز اخیر شاهد کاهش تدریجی قیمت دلار بوده ایم، به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید گوشی جدید دارید تا ثابت شدن نرخ دلار و کاهش قیمت گوشی چند روزی صبور باشید تا قیمت ها متعادل شود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar