Facebook, Microsoft, Twitter و YouTube در حال ساخت یک پایگاه داده مختص “محتوای تروریستی” هستند!

Facebook, Microsoft, Twitter و YouTube در حال ساخت یک پایگاه داده مختص “محتوای تروریستی” هستند!

بزرگترین شبکه های اجتماعی دنیا تصمیم گرفته اند که یک پایگاه داده مشترک طراحی کنند تا محتوای تروریستی را شناسایی و حذف کنند. طبق گزارشات، این شبکه های اجتماعی توسط یک الگوریتم ساده، محتوایی که مردم را به این گونه فعالیت ها جذب می کند را شناسایی و حذف خواهند کرد. شبکه های اجتماعی نام برده شده در یک پست مشترک نوشتند:

در شبکه های ما جای هیچگونه فعالیت و تبلیغات تروریستی وجود ندارد. زمانی که محتوای تروریستی منتشر شود، به سرعت عکس العمل نشان داده و با توجه به سیاست هایمان، با آن برخورد خواهیم کرد.

این تصمیم دقیقا یک سال پس از تصمیم همین شبکه های اجتماعی مبنی بر حذف محتویات جنسی کودکان گرفته شد. تکنیک تشخیص چنین محتویاتی توسط دیده بان اینترنت انگلستان طراحی شده. گوگل می گوید تمام حساب های Gmail را برای محتوای جنسی کودکان تحت نظر دارد. حساب هایی که به عنوان “مشکوک” مشخص می شوند به طور خودکار پاک نخواهند شد بلکه کمپانی مورد نظر آن را بررسی کرده تا تصمیم نهایی گرفته شود.

شبکه های اجتماعی به خاطر اینکه اقداماتی بسیار کمی در این باره انجام داده بودند مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفتند. خصوصا از سمت اتحادیه اروپا که فشارهای بسیاری را به این شبکه ها وارد کرد. اما در آخرین تصمیم که گرفته شده، شبکه های مذکور تصمیم گرفته اند که تبلیغات تروریستی را ظرف مدت ۲۴ ساعت بررسی و حذف نمایند. در همین حین توییتر بخاطر کوتاهی در قبال پاک کردن تبلیقات داعش به دادگاه کشیده شد. اما در ماه آپریل از اتهامات تبرعه شد.


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar