آموزش تبدیل گوشی های اندرویدی به مودم برای اشتراگ گذاری اینترنت(هات اسپات)

آموزش تبدیل گوشی های اندرویدی به مودم برای اشتراگ گذاری اینترنت(هات اسپات)

حتما برایتان پیش آمده بخواهید اینترنت سیم کارتتان را با دوستانتان یا حتی برای لپ تاپ و تبلت خود به اشتراک بگذارید. اگر گوشی اندرویدی دارید با قابلیت به نام هات اسپات می توانید به راحتی گوشی خود را به عنوان مودم قرار دهید تا دستگاه های اطراف شما به گوشی شما متصل شوند و از اینترنت سیم کارتتان استفاده کنند.

آموزش هات اسپات اندروید

برای این منظور لازم است که گوشی شما قابلیت وای فای هات اسپات را داشته باشد. گوشی های هوشمند جدید اکثرا این امکان را درون خود دارند، پس زیاد نگران پیدا کردن آن نباشید. روند کار بسیار ساده است، فقط کافیست مراحل زیر را قدم به قدم جلو بروید.

ابتدا لازم است که از اتصال و فعال سازی اینترنت سیم کارتتان مطمئن شوید. سپس در بخش تنظیمات گوشی وارد Setting> More> Wireless & Networks > Tethering & Portable hotspot شوید.

smartphone-wi-fi-hotspot-11

به بخش Portable Wi-Fi hotspot بروید و در منوی Set up Wi-Fi hotspot گزینه های مربوط به Network SSID(نامی دلخواه که گوشی شما در وای فای دیگران به این نام شناخته می شود) و Password(پسوردی که در هنگام اتصال دیگران به اینترنت گوشی شما لازم است وارد کنند) را پر کنید.

بصورت پیش فرض نام AndroidAP به عنوان نام فای فای قرار دارد که می توانید آن را تغییر ندهید. اما برای سهولت در پیدا کردن و امنیت بیشتر می توانید نام و پسورد دلخواهتان را برای hotspot قرار دهید.

smartphone-wi-fi-hotspot-12

در پایان Save را بزنید. به این ترتیب گوشی شما آماده برای اشتراک گذاری اینترنت می باشد، لازم است در hotspot  را روشن کنید و از دستگاه های دیگر(لپ تاپ، تبلت یا موبایل) در قسمت وای فای به دنبال نامی که برای گوشی تان در Network SSID گذاشته اید بگردید. پس از انتخاب گوشی شما و وارد کردن پسورد انتخابی شما، دستگاه های دیگر امکان استفاده از اینترنت سیم کارتتان را خواهند داشت. برای قطع این اتصال لازم است hotspot خود را در گوشی تان خاموش کنید.

دقت داشته باشید با توجه به نسخه های مختلف اندروید و رابط کاربری گوشی های مختلف، این روند کمی متفاوت می باشد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar