آخرین اخبار و شایعات گلکسی اس ۸ سامسونگ[آذر ماه ۹۵]

آخرین اخبار و شایعات گلکسی اس ۸ سامسونگ[آذر ماه ۹۵]

انتظار می رود که در فوریه ۲۰۱۷ از سامسونگ گلکسی اس ۸ در کنگره جهانی موبایل(MWC) برای عموم برده پرداری شود، اما امروز ۳ ماه قبل از رونمایی اطلاعات جالبی درباره این گوشی منتشر شده است. سه خبر جنجالی درباره گلکسی اس ۸ منتشر شده است، اول، جک ۳٫۵ میلیمتری برای استفاده از هدفون های بی سیم و داشتن فضای بیشتر برای سایر اجزا مانند باتری حذف شده است. دوم، از دکمه فیزیکی هوم خبری نیست و حسگر اثر انگشت بر روی صفحه نمایش گوشی قرار گرفته است. سوم صفحه نمایش سنتی RGB جایگزین صفحه نمایش های PenTile شده است. این صفحه نمایش ها جزئیات بیشتری را نشان می دهد و دارای رزولوشن ۱۴۴۰x ۲۵۶۰ با کیفیت Quad HD می باشد. طبق شایعات سامسونگ در گلکسی اس ۸ همچنین برای شارژ و همگام سازی دستگاه از پورت USB-C استفاده کرده است.

با توجه به این موارد، اجازه بدهید کمی بیشتر درباره این ویژگی های جدید صحبت کنیم. اول صفحه نمایش، خوشبختانه همه شایعات در مورد اینکه صفحه نمایش امکان پخش با کیفیت ۴K  را دارد رد شد. چرا ما از این موضوع خوشحالیم؟ پاسخ ساده است، چون به جز واقعیت مجازی دلیلی برای وجود صفحه نمایش ۴K وجود ندارد و چشم ما توانایی تشخیص ۴K با Quad HD را ندارد. پس چه دلیلی برای صفحه نمایشی با مصرف باتری بالاتر وجود دارد. یکی دیگر از مواردی که در گلکسی اس ۸ ارتقاء یافته است تعداد پیکسل ها می باشد، در گذشته سامسونگ از صفحه نمایش های سوپر AMOLED با آرایش دایموند پیکسل استفاده می کرد. ۷,۳۷۲,۸۰۰ پیکسل در رزولوشن Quad HD فعال است، در حالی که گلکسی اس ۸ با آرایش رنگ RGB جدید ۱۱,۰۵۹,۲۰۰ پیکسل دارد و حدود ۵۰% نسبت به قبل افزایش یافته است.

حذف جک ۳٫۵ میلیمتری از مواردی است که موجب ناراحتی بسیاری از مردم می شود و ما کنجکاویم تا ببینم سامسونگ چگونه بین کاربران انگیزه ایجاد خواهد کرد. این حرکت در راستای باریک تر شدن تلفن، استفاده از باتری بزرگ تر و یا استفاده از بلندگوهای استریو می باشد و یک حرکت معقول می باشد.

در نهایت، پورت USB-C جدید به کار رفته در این گوشی با محصول جدید سامسونگ یعنی Gear VR سازگار بوده و همچنین یکی از راه حل های استاندارد برای شارژ سریع باتری می باشد. روی هم رفته، بخشی از اطلاعات پنهان گلکسی اس ۸ فاش شد، اما این اطلاعات فاش شده را نباید به صورت اطلاعات رسمی در نظر گرفت. انتظار می رود که در MCW 2017 سامسونگ از گلکسی اس ۸ رونمایی کنند و در آن زمان تمام مشخصات این گوشی پرده برداری خواهد شد.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar