آخرین اخبار و شایعات گوشی های اندرویدی نوکیا در سال ۲۰۱۷[بروزرسانی آذر ماه ۹۵]

آخرین اخبار و شایعات گوشی های اندرویدی نوکیا در سال ۲۰۱۷[بروزرسانی آذر ماه ۹۵]

قصد دارم یک داستان قدیمی را برای شما تعریف کنم، زمانی یک شرکت بزرگ به نام نوکیا در فنلاند مستقر بود که گوشی های بسیار خوبی تولید می کرد. این شرکت از آنتن های داخلی در گوشی ها استفاده کرد و ظاهر آن را زیباتر کرد، آهنگ های زنگ را جایگزین بوق های خسته کننده قدیمی کرد و بازی های سرگرم کننده خوبی در گوشی قرار داد. آنها محصولاتی با کیفیت و مقاوم بودند.

اما زمان همه چیز را عوض کرد

در حالی که آیفون و گوشی های اندرویدی انفلابی در صنعت تلفن همراه ایجاد کردند، نوکیا در حال تلاش برای ارائه یک مدل مستحکم بود. در نهایت مایکروسافت باقی مانده نوکیا از کسب و کار موبایل را خرید. اما تلفن هایی با نام لومیا که در برابر گوشی های اپل و سامسونگ فروش آنچنانی نداشتند. از آن زمان، عملا نام نوکیا از بازار موبایل محو شد، اما این شرکت هنوز فراموش نشده است. شاید به یک راه اندازی مجدد نیاز دارد.

افسانه نوکیا ادامه دارد

این دیگر شایعه نیست، گوشی های نوکیا از نیمه اول سال آینده عرضه خواهد شد. و من درباره ویژگی هایی مانند ضدآب بودن و چراغ قوه که در تبلیغات دیده شده صحبت نمی کنم. این گوشی ها نسل جدیدی از تلفنهای هوشمند می باشند. با این حال اشاره به این که این محصولات جدید از همان شرکتی که گوشی های سری N یا ۳۳۱۰ را تولید کرده است، بیهوده می باشد. نام تجاری جدید نوکیا متعلق به شرکت HMD Global می باشد، شرکتی که به مدت ۱۰ سال مسئول توسعه گوشی و تبلت های نوکیا خواهد بود. در همین حال، تولید محصولات به عهده شرکت تایوانی Foxconn خواهد بود، شرکتی که اپل نیز آن را استخدام کرده است.

اعضای HMD Global چه کسانی هستند؟

به ترتیب از راست به چپ: فلوریان سیچه،رئیس HMD ،    جو سارویکاس، مدیر محصولات HMD،    آرتو ناملا، مدیر اجرایی HMD

در حالی که نوکیا توسط شرکت های مختلفی اداره می شود، اما از اصل خود دور نشده است. رهبران اصلی در HMD مدیران و کارکنان سابق نوکیا هستند، از جمله مدیر اجرایی آرتو ناملا و مدیر ارشد محصولات جو سارویکاس. آقای ناملا در سال ۱۹۹۴ به نوکیا پیوست و در بخش تولید محصولات، مدیریت کسب و کار و تولدی محصولات مشغول به کار شد. در حالی که آقای سارویکاس تجربه کار در تمام نقاط کلیدی مدیریت محصولات که شامل ایجاد و استراتژی محصول می شود را دارد. آقای فلوریان سیچه، رئیس HMD Global نیز اخیرا جزو معاونان ارشد نوکیا و مایکروسافت بوده است و مسئولیت فروش و بازاریابی تلفن همراه را در سرتاسر اروپا به عهده داشته است.

در مورد گوشی های جدید نوکیا چه اطلاعاتی داریم؟

متاسفانه اطلاعات زیادی نداریم، اما می دانیم که سیستم عامل این گوشی ها اندروید خواهد بود. این موضوع در یک مصاحبه HMD تائیده شده است، همچنین می بینیم که در این بیانیه از کلمه تلفن چندین بار استفاده شده است، که باعث میشود که باور کنیم که گوشی های نوکیا سال آینده عرضه خواهد شد. پس از این مرحله، تمام اطلاعات شایعه و گمانه زنی می باشد، اما هیچ مشکلی با به اشتراک گزاری آنها وجود ندارد.

در مرحله اول یک نام شناور وجود دارد، نوکیا D1C و ما مطمئن نیستیم که چرا این نام انتخاب شده است. با این حال به نظر می رسد که گوشی ها تحت نام تجاری نوکیا سال آینده عرضه شود اما نام متفاوتی داشته باشد. D1C می تواند یک اسم رمز برای پروژه گوشی ها هوشمند یا نام یک نمونه خاص در آزمایشگاه های HMD باشد. در هر صورت، پاسخ هرچه باشد برای ما جذاب خواهد بود.

اعتقاد براین است که ممکن است گوشی جدید نوکیا فاقد هرگونه ویژگی خاص باشد و از نسخه رایگان اندروید استفاده کند. این حدس گمان بر اساس صحبت های ناملا با بلومبرگ زده شده است:

نوکیا به خاطر سادگی، سهولت در استفاده، قابل اطمینان بودن و کیفیت شناخته شده است. این عناصر در کنار یک دیگر محصولی فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت.

با این حال بیاینیه می تواند به این موضوع اشاره کند که که نرم افزار نوکیا می تواند سفارشی باشد. تاکنون هیچ خبری درباره نرم افزار گوشی های نوکیا فاش نشده است. در مقابل درباره سخت افزار این گوشی، تمام خبرهای فاش شده را شنیده ایم. از یک سو، پرچمدار گوشی های نوکیا می تواند مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ و دوربینی با لنز کارل زایس باشد. از سوی دیگر، یک گوشی ارزان با سخت افزاری سطح پایین ( پردازنده اسنپ دراگون ۲۰۰ یا چیزی در همان سطح) نیز می تواند در حال توسعه باشد. اما هیچ دلیل قطعی برای درست بودن این شایعات وجود ندارد و اگر تمام پیش بینی های ما غلط از آب درآمد نباید شگفت زده شد.

تازه ترین شایعات حاکی از آن است که نوکیا دو گوشی با کمی تفاوت را در سال ۲۰۱۷ آماذه عرضه خواهد کرد. در جدول زیر که به طور غیر رسمی منتشر شده است می توانید مشخصات این گوشی ها را ببینید.

حالا شما باید علاقه مند به دیدن ظاهر این گوشی باشید. اگر این تصاویر درست باشد، بدنه این گوشی فلزی بوده، لبه های آن صاف و پشت آن کمی قوس دار می باشد. تصاویر همچنین دکمه های خازنی و حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش را نشان می دهد. ما دوباره تاکید می کنیم که این تصاویر قطعی نمی باشند و شما هم نباید به آنها اعتماد کنید.

ما واقعا برای بازگشت این نام تجاری هیجان زده هستیم. اما مطمئن نیستیم که بتواند با عرضه گوشی های میان رده جایگاه قبلی حود را به دست آورد. این نوع گوشی ها برای مردم چندان جذاب نیست. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که گوشی نوکیا ۵۲۰ پرفروشترین گوشی ویندوزی در زمان خود بود. به همین دلیل راه اندازی یک گوشی قابل اعتماد، ارزان و با طراحی خوب نوکیا ممکن است ایده خوبی باشد.

HMD Global در کنگره جهانی که قرار است در شهر بارسلون برگزار شود حاضر خواهد بود (۹ تا ۱۱ اسفند) و ما می توانیم کار با گوشی های جدیدی نوکیا را آن جا تجربه کنیم.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar