ظاهرا Spotify دیگر قصد خرید SoundCloud را ندارد

ظاهرا Spotify دیگر قصد خرید SoundCloud را ندارد

در ماه سپتامبر امسال اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه Spotify که بزرگترین سرویس پخش موسیقی در دنیاست، قصد دارد تا SoundCloud را خریداری کند. گفته می شد که Spotify قصد دارد تا توان خود در بخش پخش را افزایش دهد و همچنین یکی از رقبا را از بازار رقابت حذف کند. اما پس از گذشت ماه ها، امروز طی دو گزارش منتشر شده توسط the Financial Times و TechCrunch، اسپاتیفای دیگر قصد خرید SoundCloud را ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید!

یکی از منابع The Financial Times اعلام کرده که دلیل این عقب نشینی توسط Spotify این بوده که قصد نداشته تا فعلا درگیر مسائل لایسنسینگ با SoundCloud شود. البته با توجه به نظر کارشناسان این عقب نشینی اسپاتیفای بسیار منطقی و قابل پیش بینی بوده چرا که خرجی که SoundCloud روی دست این سرویس می گذارد بسیار بیشتر از درآمد آن است. در آخرین ارزش گذاری که انجام شد، SoundCloud حدودا ۷۰۰ میلیون دلار قیمت گذاری شد.

با وجود سرویس های موسیقی مانند Spotify، Apple Music و حتی Tidal، دیگر جایی برای سرویس هایی مانند SoundCloud باقی نمی ماند. سرویس که با اینکه ایده خوبی پشت آن بود، اما نتوانست به مقدار کافی رشد کند. در عوض Spotify توانست با اعمال سیاست ها درست، بازار پخش موسیقی را در اختیار گیرد. احتمالا در آینده ای نزدیک، شاهد خواهیم که کاربران به جای دانلود موسیقی از سرویس های پخش مانند Spotify، Apple Music و Tidal استفاده نمایند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar