۱۰ دلیل برای شروع وبلاگ نویسی

۱۰ دلیل برای شروع وبلاگ نویسی

در سال ۲۰۱۳ گزارش شد که بیش از ۱۵۲ میلیون وبلاگ در اینترنت وجود دارد و در هر ثانیه دو وبلاگ ساخته می شود. واقعیت جالب این است که تنها یک درصد از کاربران اینترنت مطالب جدید ایجاد می کنند و وبلاگ نویسان بخشی از آنها می باشند. اما چرا وبلاگ؟ وبلاگ به دلایل متعددی می توانند ارزشمند باشند. در این مقاله یعضی از دلایلی که می گوید شما باید ویلاگ نویسی را آغاز کنید را بیان کرده ایم.

۱- چیزهای جدید یاد بگیرید.

آموزش یک روند ثابت و در حال رشد است. اگر شما وبلاگ نویسی را آغاز کنید، مجبورید که چندین چیز مختلف درباره رشته مورد علاقه خود بیاموزید. شما در پست های خود دانشتان را به اشتراک می گذارید، این کار باعث می شود که شما به طور ثابت در مسیر آموزش و پژوهش باشید.

شما به طور مداوم در حال مرور صفحات وب، خواندن کتاب و مقالات و در جست و جوی پیدا کردن مطالب جدید برای اشتراک با مخاطبینتان هستید و تبدیل به یک یادگیرنده کنجکاو می شوید. با وبلاگ نویسی، شما چیزهای زیادی در مورد موضوع مورد علاقه تان یاد گرفته و مهارتهای ارزشمندی را بدست می آورید.

۲- نویسنده بهتری خواهید شد.

نوشتن یک نقطه قوت برای وبلاگ نویس ها می باشد، اما نوشتن کار آسانی نمی باشد. اغلب افراد و حتی نویسندگان حرفه ای تلاش زیادی می کنند تا کلمات درستی را انتخاب کنند که با ایده مورد نظرشان مرتبت باشد. اکثر وبلاگ نویسان کار دایره لغت کوچکی داشته و در این زمینه ضعیف می باشند.

خبر خوب این است که نوشتن هم مانند هر چیز دیگری با تمرین بهبود می یابد. وبلاگ نویسی یک پلت فرم به شما ارائه می دهد تا تمرین نویسندگی انجام دهید. بدون شک وبلاگ نویسی مهارت نوشتن شما را ارتقاء می دهد، این موضوع کمی زمان بر بوده اما مطمئنا تاثیر گذار است.

۳- اعتماد به نفس بیشتری کسب می کنید.

وبلاگ نویس به شما یاد می دهد که نظراتتان را با اعتماد به نفس کامل بیان کنید. به شما آزادی کافی داده تا نظرتان را بدون ترس از اشتباه و انتقاد بیان کنید. شما یاد می گیرید که نظرات مخالف را قبول کنید. با وبلاگ نویسی، نقاط ضعف خود را برطرف کنید، نقاط قوتتان را تشخیص دهید و یاد بگیرید که چالش ها را بپذیرید.

۴- خلاق تر می شوید.

کار زیاد روی نوشتن و منتشر کردن مقالات روی وبلاگتان نه تنها مهارت های فکری، استدلالی و ارتباطی شما را بالا می برد بلکه از شما انسانی خلاق می سازد. این کار شما را به سمت فکر کردن به چیزهای زیبا و خلق آنها سوق می دهد و یک فضای کار خلاق در اختیار شما قرار می دهد.

افکار و ایده های جدید شروع به تنظیم کردن ذهن شما می کند. شما به طور متدوام خوراک جدیدی به مخاطب خود داده و باعث می شود شما با تدبیر تر و خلاق تر شوید.

۵- سازمان یافته تر خواهید شد.

وبلاگ نویسی شما را وادار می کند که یاد بگیرید افکار و ایده های خود را سازماندهی کنید. زمانی که شما پشت میز نشسته و می خواهید مطلبی بنویسید، ایده ها در ذهن شما مبهم و پیچیده است. وقتی که شروع به نوشتن می کنید، آنها شکل گرفته و به صورت یک نوشته واقعی در می آیند. شما آنها را ساماندهی کرده و کلمات را مرتب می کنید. این به شما یاد می دهد که در همه زمینه های زندگی سازماندهی داشته باشید.

۶- شما می توانید به یک متخصص تبدیل شوید.

هنگامی که شما در حوزه مورد علاقه تان مطالب زیادی را می خوانید و می نویسید، این کار شما را به یک فرد قدرتمند در آن حوزه تبدیل می کند. این امر تخصص شما را تائید کرده و به عنوان یک فرد متخصص و دانش محور شناخته می شوید. این کار برای شما اعتبار به همراه داشته و یک رزومه خوب برای شما ایجاد می کند. فرصت ها را دنبال کنید.

۷- الهام بخش خواهید شد.

وبلاگ نویسان دارای ابزار و فضایی هستند که می تواند الهام بخش خوانندگانشان شوند. برخی از خوانندگان شما از نوشته های شما برای بهتر شدن زندگیشان الهام گرفته و این حس بسیار خوبی است که مردم از شما الهام گرفته و برایشان تغییرات خوبی در زندگی به همراه داشته است.

کسانی که الهام بخش هستند خود نیز زندگی بسیار خوبی دارند. این شما را وادار می کند که منظم بوده و عادت سالمی داشته باشید، این موارد باعث می شود شما فردی الهام بخش شوید. وبلاگ نویس ها قدرت الهما بخشیدن و کمک کردن به میلیون ها نفر را دارند.

۸- افراد جدیدی را ملاقات می کنید.

گاهی اوقات مخاطبان شما به طور مستقیم با شما ارتباط برقرار می کنند و در برخی موارد شما ممکن است دوست یا همکار از بین آنها پیدا کنید. شما می توانید با افرادی که علاقه مندی هایی شبیه به شما دارند ارتباط برقرار کنید. این همیشه تجربه خوبی است که با افرادی که خط فکریشان مثل شماست ملاقات داشته باشید.  وبلاگ نویسی فرصت ارتباط برقرار کردن به شما می دهد.

۹- می توانید درآمد داشته باشید.

صدها یا هزاران نفر هستند که از طریق وبلاگ نویسی درآمد داشته اند. اگر وبلاگ پر بیننده است فرصت خوبی برای کسب درآمد خواهید داشت. شما می توانید با گرفتن تبلیغات پول زیادی بدست بیاورید.

بعضی اوقات افرادی کارهایی مانند نوشتن مقاله، ویراستاری و شبیه به آن به شما پیشنهاد می دهند. وبلاگ نویسی یک راه خوب برای داشتن یک منبع درآمد اضافی است و شما می توانید از کاری که به آن علاقه دارید درآمد هم داشته باشید.

۱۰- فرصت کسب و کار ایجاد می کنید.

وبلاگ نویسی به شما این اجازه را می دهد که به میلیاردها کاربر اینترنت دسترسی داشته باشید. اگر شما بتوانید خود را متخصص در زمینه ای که درباره آن می نویسید نشان دهید، مردم به سراغ شما خواهند آمد. این به شما فرصت می دهد که کسب و کار خود را ایجاد کرده و شغل مورد علاقه تان را داشته باشید. گذشته از آن این یک فرصت خوب برا معرفی نام تجاری خود و بازاریابی بین میلیون ها کاربر اینترنت است.

منبع: lifehack.org


 

نظر خود را بنویسید

avatar