۱۰ راه ساده برای افزایش نفوذ در اینستاگرام

۱۰ راه ساده برای افزایش نفوذ در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو می باشد که روزانه ۳۰۰ میلیون و ماهانه ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد (آمار تا اواسط تیر ۹۵). افراد مشهور، ورزشکاران، کسب و کار مردم و مردم عادی عکس ها و ویدئوهایی از تمام جنبه های زندگی خود را در اینستاگرام قرار داده اند.

فضای بزرگی مثل اینستاگرام به شما فرصت می دهد که کسب و کار خود و موضوعات مورد علاقه تان را ترویج دهید. چندین هزار حساب اینستاگرام در حال تبلیغ محصولات یا خدمات خود و با انجام بازاریابی بین دنبال کنندگان می باشند. اما چگونه آنها هزاران یا میلیون ها فالوور جذب می کنند؟ آنها چند چیز ساده که عکس ها و ویدئوها برای انتشار نیاز دارند را می دانند.

اگر می خواهید حساب کاربری شما بیشتر مورد توجه کاربران قرار بگیرد، مانند صفحه افراد مشهور باشد و قدرت نفوذ بیشتری داشته باشد، ما چند راهنمایی ساده برای شما داریم.

۱- تجارت خود را بشناسید.

این اولین قانون هر تجارتی است. شما باید بدانید که قصد انجام چه کاری را دارید. کار مناسب خود را پیدا کنید. کار خود را در اینستاگرام تشخیص دهید. مخاطبان خود را شناسایی کنید و بفهمید که روی چه کسانی می خواهید تاثیر گذار باشید. شما هیچگونه پیشرفتی در اینستاگرام نخواهید داشت اگر ندانید روی چه افرادی و چگونه روی آنها تاثیر بگذارید.

صرفا ارسال سلفی ها و وعده های غذاییتان منفعتی برایتان نخواهد داشت. بنابراین مهم است که شما بدانید نقطه فروش شما در کدام قسمت اینستاگرام است و مهارت خود را در نشان دادن آن بخش بالا ببرید.

۲- محتوای بسازید که با یک تیر دو نشان را بزنید.

این باید واضح باشد، چیزی که در اینستاگرام منتشر می کنید باید از همه نظر کامل باشد. عکس ها و فیلم های بسیار جذاب که مردم آنها را لایک کرده و به اشتراک بگذارند. با این روش با تصاویری که بین افراد زیادی به اشتراک گذاشته می شود نفوذ شما در اینستاگرام بالا می رود.

عکس های زیبا همیشه در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی مورد استقبال قرار می گیرد. برای رسیدن به این هدف از فیلترهای اینستاگرام استفاده کرده و تصاویرتان را ویراش کنید. تحقیقات نشان می دهد که تصاویری که دارای فیلتر هستند ۲۱% بیشتر شانس دیده شدن دارند و ۴۵% بیشتر از تصاویر بدون فیلتر شانس دیده شدن دارند.

۳- محتوای تولید شده توسط کاربران را به اشتراک بگذارید.

یکی از استراتژی های هوشمند برای بازاریابی در اینستاگرام، اشتراک مطالب تولید شده توسط کاربران است. آنها تصاویر سایت های پر مخاطب را ویرایش کرده و آن را در حساب کاربری خود منتشر می کنند. به نظر می رسد که این کار به نفع هر دو طرف می باشد و هرکسی دوست دارد که در کانون توجهات باشد. با قرار دادن مردم در کانون توجهات، انها از قرار گرفتن برندشان در این موقعیت هیجان زده خواهند شد. این یک استراتژی دو سر برد است.

۴- پست گذاشتن به طور مداوم

نفوذ شبکه های اجتماعی فقط به داشتن یک حساب کاربری نسبتا خوب و منتشر کردن عکس های با کیفیت بالا مربوط نمی شود. این کارها برای داشتن فالوورهای زیاد کافی نیست. این امر نیاز به توجه به تعامل روزانه دارد تا نفوذ خود را افزایش دهید.

برندهای تجاری که به طور مداوم پست ارسال می کنند حساب های کاربری موفق تری هستند. این مهم است که شما چیزی ارائه دهید که توجه مخاطبان را به خود جلب کند، پست های شما، حسابتان را در اینستاگرام قابل توجه می کند. ارسال مطلب به طور مداوم (حداقل یکبار در روز) باعث می شود که توجه فالوورهایتان را جلب کنید.

۵- با هشتگ مطلع باشید.

هشتگ در اینستاگرام بهترین راه برای جذب بینندگان است. اگر نحوه کار آنها را نمی دانید، الان زمان آن است که درباره آنها مطالعه کنید، چون تفاوت بزرگی در نمایش صفحه شما ایجاد خواهد کرد. جستجو در محتوای اینستاگرام به وسیله هشتگ مانند جست و جو در وبلاگ با استفاده از کلمه کلیدی می باشد. افزودن هشتگ به عکس های خود این امکان را فراهم می کند که غلاقه مندان به تجارت شما پست های شما را به راحتی ببینند.

شما می توانید در هر پست حداکثر ۳۰ هشتگ نوسته و بیشتر پیج های موفق از تمام این قابلیت برای فریب مخاطبان خود استفاده می کنند. هشتگ گذاری یک هدف خوب برای مخاطبان شماست.

۶- فالوورهایتان را تشویق به شرکت کردن کنید.

بزرگ بودن شبکه های اجتماعی در وهله اول به علت مشارکت مردم است. آنها می خواهند نقش داشته باشند و این به نفع شماست که به آنها اجازه بدهید که درگیر شوند. این کار اجازه می دهد که جامعه شما رشد کند.

از مخاطبین خود بازخورد بخواهید. مسابقه عکاسی برگزار کنید و به شرکت کنندگان جایزه بدهید. مردم نام تجاری شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کرده تا بتوانند از هرآنچه که شما به آنها ارائه می دهید استفاده کنند. در کپشن از آنها سوال بپرسید. از آنها بخواهید که دوستانشان را تگ کنند یا پست شما را دوباره ارسال کنند، این کار باعث می شود که شبکه و نفوذ شما رشد کند.

۷- شرکت در گفت و گو

گفت و گو کردن با فالوورهای خود باعث می شود که آنها را بهتر شناخته و بدانید که به چه مطالبی علاقه مند هستند. اگر فرصت لازم را دارید، اظهار نظر در مورد تصاویر بزرگترین تاثیر در برقراری ارتباط با مخاطب را دارد. اسم همدیگر را در زیر پست ها ذکر کرده و پست های همدیگر را به اشتراک بگذارید.

برای رهبری کردن، اول باید یاد بگیرید که چگونه دنبال کنید. این جمله در واقع درست است. فالوورهایتان را فالو کرده و از طریق کامنت گذاشتن و پاسخ به کامنت ها با آنها در ارتباط باشید. این یکی از بهترین روشهای توجه به مخاطبین و افزایش نفوذ است. این کار ها یک میانبر برای افزایش نفوذ و دیده شدن بیشتر است، اما کمی زمان بر است و شما باید قدم به قدم حرکت کنید.

۸- استفاده از شبکه های اجتماعی مشترک برای رواج بیشتر

مشارکت کردن با دیگران یکی از بهترین روش های جلب توجه بیشتر است. اینستاگرام این امکان را به شما می دهد که تصاویر خود را در سایر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر و … به اشتراک بگذارید. همچین شما می توانید تصاویر را در ویلاگ هایتان نیز استفاده کنید.

۹- توجه به روند

در رسانه های اجتماعی وقتی همه چیز در حال تحول است، روند قالبا می آید و می رود. این مهم است که شما روند را در پیش بگیرید. هشتگ یکی از روندهایی است که هنوز هم در اینستاگرام متداول است. پست های حمایتی نیز یکی از بهترین کارها برای جذب تعداد قابل توجهی از کاربران اینستاگرام است.

همراه بودن با تغییرات پلت فرم ها و روندهای جدید به رشد شما در شبکه های اجتماعی کمک خواهد کرد.

۱۰- از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام استفاده کنید.

ابزارهای رایگانی قابل دسترسی هستند که به بررسی نفوذ شما در شبکه های اجتماعی کمک خواهد کرد. از این ابزار استفاده کنید تا بدانید که در چه بخش های احتیاج به بهبود عملکرد خود دارید.

منبع: lifehack.org


 

نظر خود را بنویسید

avatar