Google Drive هم اکنون به شما اجازه می دهد تا از آیفون خود Backup بگیرید

Google Drive هم اکنون به شما اجازه می دهد تا از آیفون خود Backup بگیرید

شرکت گوگل که به تازگی با گوشی پیکسل پا به صنعت تولید گوشی های هوشمند گذاشته، وبسایت “انتقال به اندروید” خود را به روز رسانی کرده. کاری که این وبسایت انجام می دهد این است که به دارندگان آیفون کمک کند تا از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنند تا انتقال از iOS به Android برای آن ها راحت تر انجام شود. گوگل همچنین اپلیکیشن Google Drive خود را روی iOS به روز رسانی کرده و این اجازه را به دارندگان آیفون می دهد تا از Contactها، عکس ها و تقویم خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را روی گوگل درایو آپلود کنند. در گذشته دارندگان iOS مجبور بودند این پروسه را با کمک گرفتن از ند اپلیکیشن طی کنند.

این قابلیت جدید در قسمت Settings یافت می شود. البته این زمانی که این پروسه از شما می گیرد به میزان اطلاعات موجود روی گوشیتان بستگی دارد. گوگل اعلام کرده که در بعضی از مواقع امکان دارد این فرآیند تا ساعت ها طول بکشد. پس بهتر است گوشی شما در شارژ بوده و اپلیکشن گوگل هم باز باشد.

این اپلیکیشن دقیقا مانند کاری است که اپلیکیشن اندرویدی اپل انجام می دهد. البته با امکانات بسیار بیشتر. تنها نکته منفی این برنامه این است که از پیام ها و وسیقی شما نسخه پشتیبان تهیه نمی کند. شما برای این کار نیاز دارید تا آیفون خود را مستقیما به گوشی پیکسل با هر گوشی اندرویدی دیگری متصل کنید. مراحل کار را از اینجا ملاحضه فرمایید. این قابلیت هنوز به طور رسمی در دسترس نیست اما به زودی باید چنین اتفاقی بیافتد. با توجه به نقد و بررسی های انجام شده، گوشی پیکسل شروعی تازه برای گوگل، و رقیبی بسیار جدی برای آیفون است.


 

نظر خود را بنویسید

avatar