بخش خودروهای بدون سرنشین گوگل را از این پس با نام Waymo بشناسید

بخش خودروهای بدون سرنشین گوگل را از این پس با نام Waymo بشناسید

بازار خودروهای بدون سرنشین هر روز داغ تر می شود. چندی پیش خبری را منتشر کردیم مبنی بر اینکه شرکت Nvidia که به خاطر کارت های گرافیک خود مشهور است، اولین خودروی بدون سرنشین خود را تست کرده و قصد دارد به پیشروی این صنعت تازه تبدیل شود. اما شرکت گوگل که هر روز در حال بزرگتر شدن است، اعلام کرده که از این پس تمام فعالیت های مربوط به خودروهای بدون سرنشین خود را با نام Waymo بشناسید. Waymo در واقع یک شرکت تاسیس گوگل است که از این پس تمام فعالیت های مربوط به خودروهای بدون سرنشین در آن انجام خواهد شد. Waymo به معنای “a new way forward in mobility” است.

پیش تر اعلام شده بود که گوگل دیگر قصد ندارد تا یک خودروی بدون سرنشین تولید کند. بلکه تصمیم دارد تا تکنولوژی آن را برای شرکت های دیگر مهیا کند تا آن ها با انصب سیستم عامل گوگل بتوانند از آن بر روی خودروهای خود استفاده کنند. مدیرعامل شرکت Waymo به طور دقیق این مسئله را شفاف نکرد اما تاکید کرد که گوگل و Waymo برنامه های مهمی برای این تکنولوژی دارند.

بسیار زود است که بگوییم گوگل دیگر قصد ساخت یک خودروی هوشمند بدون فرمان و پدال را ندارد. آقای کرافیک، مدیر عامل Waymo، اعلام کرد کرد که Waymo یک شرکت خودروسازی نیست. “Waymo یک شرکت خودروسازی نیست. ما قصد نداریم ماشین های بهتری تولید کنیم، بلکه قصد داریم رانندگان بهتری بسازیم.

در اکتبر سال ۲۰۱۵، Steve Mahan که یک ساکن نابینای ایالت تگزاس است، برای اولین بار سوار بر ماشین بدون سرنشین گوگل شد. این خودرو کاملا بدون سرنشین، بدون فرمان و بدون پدال های گاز و ترمز، Steve را به مقصد خود رساند. پس از سفر خود، استیو گفت: “راننده خیلی خوبی داشتم!”


 

نظر خود را بنویسید

avatar